بازاریابی دهان به دهان چیست و چگونه میتوان در آن پیروز شد
بازاریابی دهان به دهان یا تبلیغ دهانبهدهان نوعی ترویج رایگان چه شفاهی چه مکتوب است که در آن
مشتریانی که از کسبوکار، محصول، خدمات، یا رویدادی راضی بودهاند، از رضایتمندیشان به دیگران میگویند.
تبلیغ دهان به دهان یکی از موثقترین شیوههای تبلیغ است، زیرا افرادی که از تبلیغ آن شیء نفعِ
شخصی نمیبرند، با هر بار توصیهٔ کالا یا خدماتی، از اعتبار خودشان مایه میگذارند.
امروزه با پیشرفت دیجیتال و اینترنت، بازاریابی کلامی بستر جدیدی برای فعالیت پیدا کردهاست.
در واقع بازاریابی شبکههای اجتماعی موجب تغییر بازاریابی کلامی به بازاریابی ویروسی شدهاست.
بازاریابی خرید چیست و چگونه میتوان از آن استفاده کرد
بازاریابی دهان به دهان منفی
بازاریابی دهان به دهان
در تعریف بازاریابی کلامی گفته شد که افراد میزان رضایت خود از یک خدمات و یا محصول را با یک دیگر
به اشتراک میگذارند اما روی دیگری هم برای آن وجود دارد. اگر یک خدمات بد باشد و موجب رضایت
مصرفکننده واقع نشود، در واقع یک امتیاز منفی دریافت میکند و ممکن است که آن شخص مصرفکننده
در گفتگویی از برند و کسب و کار بد بگوید و باعث شود که شخص دوم گفتگو به سراغ شما نیاید.
همانطور که افراد پیشنهادهای مثبت دوستان اعتماد میکنند، به همان میزان هم به پیشنهادهای منفی
اعتماد میکنند. پس فاکتور اصلی موفقیت در بازاریابی دهان به دهان، کیفیت خدمات است. اگر مفید باشد،
خودش تبلیغ شده و اگر بیکیفیت باشد، به صورت منفی تبلیغ خواهد شد.
بازاریابی کلام چیست؟
بازاریابی دهان به دهان
کلام بازاریابی ، همچنین به معنای کلمه تبلیغاتی، نسخه ای از عصر رسانه های
اجتماعی از دهان ساده است.
به طور سنتی، بازاریابی کلمه از یک فرد به فرد دیگر بر اساس توصیه ها گسترش یافت.
بازاریابی واژه های کلاسیک دهان از جمله تلاش های هدفمند و مواردی که به طور طبیعی اتفاق می
افتد را نشان می دهد که کاربران رضایت خود را با نام تجاری به اشتراک می گذارند.
در دنیای بیش از حد متصل به دنیا، یک توصیه تنها می تواند تأثیر بسیار بیشتری داشته باشد – که منجر
به بازاریابی کلمه دهان (WOMM) و یا روش های تبلیغ دهان دهان می شود تا از فرصت استفاده کنند.
بسیاری از بهترین شیوه ها و تاکتیک های بازاریابی کلمه ی دهان را تشویق می کنند، اما کمپین ها
به ویژه در رسانه های اجتماعی – می توانند هدف صریح ترویج قرار گرفتن در معرض اجتماعی
تجارت آنلاین را داشته باشند.
به گفته نیلسن، 92 درصد از افراد به توصیه های دوستان و خانواده بیش از هر نوع تبلیغات
دیگر اعتماد دارند. حتی تحقیقات علمی در WOMM اثربخشی آن را در تبدیل داشته است.
آمار بازاریابی کلامی
نیلسن گزارش داد که 92 درصد از مصرف کنندگان، پیشنهادات از دوستان و خانواده را بیشتر
از تبلیغات تبلیغ می کنند.
بیش از دوستان و خانواده، 88 درصد از افراد به بررسی های آنلاین توسط مصرف کنندگان
دیگر اعتماد می کنند، در حالی که توصیه هایی را از تماس های شخصی برقرار می کنند.
و 74 درصد از مصرف کنندگان دهان را به عنوان یک عامل اصلی در تصمیم گیری های خرید
خود تشخیص می دهند.
اما فقط 33 درصد از شرکت ها به طور فعال در جستجوی و جمع آوری نظرات هستند.
علیرغم این واقعیت که کمی می تواند خیلی کارها را انجام دهد. هنگامی که مطالعات موردی
خاص مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، محققان با افزایش 10 درصدی لغات دهان (خاموش و آنلاین)
را به فروش آسانسور تبدیل کردند که بین 0.2 تا 1.5٪ بود.
گرد آوری شده : , wikipedia