بازاریابی ویروسی چیست و چگونه میتوان در آن موفق شد؟

صفحه اصلی » بازاریابی » بازاریابی ویروسی چیست و چگونه میتوان در آن موفق شد؟

بازاریابی ویروسی چیست و چگونه میتوان در آن موفق شد؟

بازاریابی ویروسی چیست و چگونه میتوان در آن موفق شد؟

بازاریابی ویروسی چیست و چگونه میتوان در آن موفق شد؟

بازاریابی ویروسی چیست و چگونه میتوان در آن موفق شد؟ هر روز ما همه چیز درباره بازاریابی ویروسی، ویدیوهای ویروسی اینترنتی و محتوا که با سرعت نور پخش می شوند، می شنویم. اما این دقیقا چیه؟

یک محصول ویروسی یا تبلیغات ویروسی، مبارزات ویروسی و یا به سادگی شانس، که به صورت تصادفی باعث می شود چیزی مانند یک ضربه بزرگ …

محتوای ویروسی معمولا دارای یک استراتژی ویروسی خوب است که در پشت آن قرار دارد،
بلکه بخشی از آن نیز به لطف شانس است، اما خلاقیت و آمادگی نیز بسیار مهم هستند …
به همین دلیل برای شناخت این جهان کمی بهتر می خواهم امروز به شما بگویم چه تعریفی از این
مفهوم در واقع، چگونه یک کمپین ویروسی کار می کند، مزایا و یا بازاریابی ویروسی و نمونه های مورد علاقه ما را نشان می دهد.

بازاریابی ویروسی (به انگلیسی: Viral marketing) به روش تبلیغ یا بازاریابی‌ای گفته می‌شود که
معمولاً به صورت مجازی از طریق شبکه اجتماعی موجود یا ایمیل در اینترنت ارائه می‌گردد و به
روش‌های متفاوتی انجام می‌شود.

بازاریابی ویروسی با محتوا مناسب با سرعت خیلی زیاد کل فضای اینترنت را میگیرد که این عمر هرگز با بازاریابی محتوا و.. امکان پذیر نخواهد بود.

بازاریابی خرید چیست و چگونه میتوان از آن استفاده کرد

بازاریابی ویروسی را می‌توان به این صورت تعریف کرد:

یک تکنیک بازاریابی است که از شبکه‌های اجتماعی موجود برای افزایش تصاعدی «آگاهی از برند
(به انگلیسی= Brand awareness)» از طریق یک فرایند ویروس مانند بهره می‌گیرد.

مطلب مرتبط
بازاریابی مکالمه ای چیست و چگونه شخص را به خریدار تبدیل کنیم

این شیوه، از طریق بازاریابی دهان به دهان با استفاده از اینترنت به صورت آنلاین گسترش
می‌یابد و برای دسترسی سریع به تعداد زیادی از افراد بسیار مفید است.

از دیدگاه بازاریابی، طبق این فرایند افراد تشویق می‌شوند اطلاعات بازاریابی مطلوبی
را که دریافت می‌کنند در محیطی فرا رسانه‌ای منتقل کنند؛ اطلاعاتی که به طور اتفاقی
یا به طور برنامه‌ریزی شده، مطلوب فرد هستند.

تبلیغات دهان به دهان با استفاده از تأثیر شبکه‌ای اینترنت به صورت آنلاین گسترش می‌یابد و برای
دسترسی سریع به تعداد زیادی از افراد بسیار مفید است. از دیدگاه بازاریابی، طبق این فرایند افراد
تشویق می‌شوند اطلاعات بازاریابی مطلوبی را که دریافت می‌کنند در محیطی فرا رسانه‌ای منتقل کنند؛

اطلاعاتی که به طور اتفاقی یا به طور برنامه‌ریزی شده، مطلوب فرد هستند.

این روش از نظر روش توزیع شبیه ویروس (زیستی) یا ویروس رایانه‌ای یا میم اینترنت یا memetics می‌باشد
و توسط بازاریابی دهان به دهان یا توسط اینترنت و شبکه‌های موبایل به صورت متن، تصویر، کلیپ
یا فیلم کوتاه، تصویر متحرک انجام می‌گیرد.

 

 

بازاریابی ویروسی چیست؟

بازاریابی ویروسی است که می تواند منافع و فروش بالقوه یک نام تجاری یا محصول را از طریق پیام هایی
که مانند یک ویروس گسترش یافته است، به عبارت دیگر، به سرعت و از فرد به فرد تولید کند.
ایده این است که کاربران خود را انتخاب کنند تا محتوای را به اشتراک بگذارند.

با توجه به سرعت و سهولت به اشتراک گذاری، شبکه های اجتماعی زیستگاه طبیعی این نوع بازاریابی هستند.
مثال بسیار گسترده ای در زمان های اخیر ایجاد فیلم های متحرک، تعجب آور و دیدنی در یوتیوب است که
در فیس بوک، توییتر و دیگر کانال ها به اشتراک گذاشته می شود.

مطلب مرتبط
بازاریابی مصرفی یا B2C چیست و اهمیت آن در بازاریابی و فروش

دلیل استفاده و یا ویروسی بودن، سهولت در گسترش و به اشتراک گذاری، با این حال یک شمشیر دو طرفه است.
ما نمی توانیم فراموش کنیم که در این نوع کمپین بخش بزرگی از کنترل به دست کاربران منتهی
می شود و ما پیام خطا یا تفسیر را ریسک می کنیم. از سوی دیگر، یک مبارزه موفق ویروسی
می تواند برای نتایج برند شما معجزه کند.

 

 

چگونه یک تبلیغات با بازاریابی ویروسوار شروع میشود

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی

کمپین بازاریابی ویروسی برای اجرای بسیار ساده است: ایجاد یک ویدئو یا نوع دیگری از محتوایی
که برای هدف جذاب است، آن را در اینترنت قرار دهید و برنامه های اولی را برای حرکت آن برنامه ریزی کنید.

در آنجا فرم وجود دارد، همه چیزهایی که می توانید انجام دهید این است که صبر کنید تا فیوز روشن
شود و برای کاربران شروع به اشتراک گذاری کنید مثل دیوانه.

در بعضی موارد، ویروس به طور تصادفی اتفاق می افتد، از یک ویدیو آپلود شده توسط یک کاربر
خصوصی که به طور ناگهانی محبوب می شود و شروع به پخش در سراسر اینترنت می کند.

در مورد استراتژی پراکندگی فیلم هایی که توسط مارک های تولید شده اند، ما دو نقطه تمرکز داریم:
نمایش داده شده یا پنهان. در ابتدا، کاربر از لحظه اول که در حال مشاهده محتوای تبلیغاتی است آگاه است،
در حالی که در دومین مشارکت نام تجاری پنهان است و تنها بعدا نشان داده می شود.

 

 

اگر تکنیک های بازاریابی پنهان را اعمال کنید، مهم است که بسیار مراقب باشید تا کاربر فریب،
فریب خورده یا فریب ندهد، زیرا مبارزات ویروسی می تواند در برابر شما خلاص شود.

مطلب مرتبط
بازاریابی عصبی چیست و چه تاثیری در فروش بیشتر دارد؟

مهم نیست که چه استراتژی انتخاب کنیم، هرگز نباید اسپم شود، و در هنگام به اشتراک گذاری
محتوا از آن خارج نشود. به جای تکرار پیام ها بارها و بارها، بهترین استراتژی یافتن مکان
و زمان مناسب و اجازه دادن به “فیوز ویروسی” است.

 

 

گرد آوری شده : WikiPedi  , techtarget , cyberclick

برنامه نویس و طراح وب. سه سال که در زمینه وردپرس فعالیت میکنم. دیجیتال مارکتینگ رو مثل یک گیم دوست دارم. عاشق و علاقه مند به مبحث تست نفوذ. در حال رشد و توسعه در زمینه های فوق.

3 دیدگاه برای “بازاریابی ویروسی چیست و چگونه میتوان در آن موفق شد؟”
  1. فوق العاده بود.
    ممنون از وب سایت خوبتون

  2. واقعاً عالی بود ممنونم از سایت خوبتون

دوست داری نظر بدی؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا