بازاریابی نزدیکی یا محلی چیست و راه های کسب درآمد از آن

صفحه اصلی » بازاریابی » بازاریابی نزدیکی یا محلی چیست و راه های کسب درآمد از آن

بازاریابی نزدیکی یا محلی چیست و راه های کسب درآمد از آن

 

بازاریابی نزدیکی : تصور کنید که قدم زدن در کنار یک خیابان داشته باشید و ناگهان متوجه خواهید شد که یک تخفیف شگفت انگیز از
طریق یک نام تجاری لباس، به شما اطلاع داده می شود. به محض این که چشم ها را از اعلان برداشتید، می
بینید که خرده فروشی از نام تجاری مشابه است.

آیا شما برای ورود به فروشگاه مجبور نیستید؟ این دقیقا همان چیزی است که بازاریابی نزدیکی دارد. هنگامی
که شما کسب و کار خود را به مشتریان نزدیک به شما (فروشگاه خرده فروشی خود، در این مورد) بازاریابی
نزدیک نامیده می شود.

بازاریابی تک به تک چیست و اهمیت آن در بازاریابی ایده آل

بازاریابی مجزایی مثل دعوت نامه به واقعیت برای تبلیغات دیجیتال است. آگهی ها را در گوشی مشاهده می
کنید و می توانید بلافاصله اقدامات را در دنیای واقعی انجام دهید.

اعلان نزدیکی به کاربران با فن آوری هایی مانند ارتباط نزدیکی Field (NFC)، سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS)،
شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) و Low Energy Bluetooth (BLE) ارسال می شود. هر یک از این تکنیک ها
ه نقاط مختلف در طیف بازاریابی نزدیکی متکی است. بنابراین ابتدا قبل از اینکه بحث کنیم چگونه این فن
آوری ها کار می کنند، ابتدا قیف بازاریابی را درک کنیم.

 

بازاریابی نزدیکی توزیع بی سیم بی سیم محتوای تبلیغاتی مرتبط با یک مکان خاص است.
فرستاده می تواند توسط افراد در آن محل دریافت می شود که مایل به دریافت آنها هستند و تجهیزات لازم برای
انجام این کار را دارند.

توزیع ممکن است از طریق یک پخش محلی سنتی باشد یا بیشتر به طور خاص به دستگاههایی اطلاق
می شود که در یک منطقه خاص قرار دارند.

مطلب مرتبط
بازاریابی مکالمه ای چیست و چگونه شخص را به خریدار تبدیل کنیم

 

مکان یک دستگاه ممکن است توسط:

بازاریابی محلی

یک تلفن همراه در یک سلول خاص است
یک دستگاه بلوتوث یا Wi-Fi که در محدوده یک فرستنده قرار دارد.
یک دستگاه اینترنت فعال با GPS که می تواند درخواست محتوای محلی از سرورهای اینترنتی را فراهم کند.
یک گوشی فعال NFC می تواند یک تراشه RFID بر روی یک محصول یا رسانه را بخواند و محتوای محلی را از
سرورهای اینترنتی راه اندازی کند.

 

ارتباطات ممکن است بیشتر به گروه های خاصی در یک مکان مشخص هدایت شود، مثلا محتوا در
نقاط داغ توریستی ممکن است فقط به دستگاه های ثبت شده در خارج از منطقه توزیع شود.

ارتباطات ممکن است هم زمان و هم مکان خاص باشند، مثلا محتوا در یک محل کنفرانس ممکن است
به رویداد در حال پیشرفت بستگی دارد.

 

استفاده از بازاریابی مجاورت شامل توزیع رسانه ها در کنسرت ها، اطلاعات (لینک های اینترنتی
در مورد امکانات محلی)، بازی ها و برنامه های کاربردی اجتماعی و تبلیغات است.

 

درک کانال بازاریابی

قیف بازاریابی سه مرحله دارد:

  • اطلاع
  • توجه
  • تبدیل

همه انواع بازاریابی، از جمله بازاریابی نزدیکی، با تولید سرب شروع می شود. تولید سرب روند شناسایی
افرادی است که ممکن است در محصول شما علاقه مند باشند. این افراد منجر می شوند. منجر به جذب
مخاطبان از کسب و کار شما می شود. این مرحله آگاهی است.

 

هنگامی که منجر به تولید می شود، هدف بعدی این است که منجر به شناخت مزایای تبدیل شدن
به مشتری خود شوید و آنها را فقط به فروش ندهید. این فرآیند به نام پرورش سرطان نامیده می شود.

در طی این فرایند، شما قادر به شناسایی افرادی که در میان مشتریان بالقوه برای تبدیل شدن به
مشتریان خود هستند، خواهید بود. این افراد مشتریان بالقوه هستند.

مطلب مرتبط
بازاریابی بومی چیست و چگونه میتوان از آن کسب درآمد کرد

 

مشتریان بالقوه در حال حاضر نیاز به پیشنهادات شما دارند. بنابراین شما لازم نیست که آنها را در مورد
محصول خود توضیح دهید، اما شما باید آنها را به چگونگی بهتر از رقبای خود نشان دهید.
در این مرحله شما به مشتریان بالقوه دلیلی برای در نظر گرفتن شما را در میان بسیاری از کسب
و کارهای مشابه در بازار می بینید. این مرحله در نظر گرفته شده است.

 

هنگامی که با موفقیت مشتریان بالقوه خود را متقاعد می کنید که بهترین ها هستند،
می توانید آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید. این جایی است که فروش اتفاق می افتد و این مرحله
از مراحل بازاریابی به نام تبدیل می شود.

 

خوشبختانه، تکنولوژی های بازاریابی مجاورت می تواند به شما در تمام سه مرحله مراحل بازاریابی کمک کند.
در اینجا این است که چگونه کار می کنند.

 

سیستم های مبتنی بر بلوتوث

بلوتوث، یک سیستم بی سیم کوتاه برد که توسط بسیاری از دستگاه های تلفن همراه پشتیبانی می شود،
یک رسانه انتقال برای بازاریابی نزدیکی است. پروسه بازاریابی مجدد مبتنی بر بلوتوث
شامل تنظیم “بلوتوث” تجهیزات در یک مکان خاص و سپس ارسال اطلاعات است که می تواند متن، تصاویر،
صوتی و یا ویدئویی به دستگاه های فعال Bluetooth در محدوده سرور پخش است. این دستگاه
ها اغلب به عنوان چراغ ها اشاره می شود.

دیگر قالب های متداول استاندارد داده مانند vCard نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این نوع
بازاریابی نزدیکی نیز به عنوان بازاریابی محدوده نزدیکی معروف است.

 

این مورد مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل ترس های امنیتی و یا تمایل به صرفه جویی در مصرف باتری، بسیاری از کاربران دستگاه های بلوتوث خود را در حالت OFF یا ON فعال می کنند اما تنظیم نمی شوند که قابل کشف باشند.

مطلب مرتبط
بازاریابی چریکی یا پارتیزانی چیست و تاثیر آن در فروش

به همین دلیل اغلب مناطق که بازاریابی مجاز بلوتوث در حال اجرا است، با مشاوره از طریق رسانه های
سنتی مانند پوسترها، نمایشگرهای تلویزیونی و تیم بازاریابی زمینه همراه است و پیشنهاد می کند مردم
گوشی های خود را بلوتوث قابل کشف برای دریافت محتوای رایگان دریافت کنند اغلب به عنوان “تماس
به عمل” خوانده می شود.

دستگاه قابل شناسایی بلوتوث در محدوده سرور به طور خودکار پیامی ارسال می کند که در آن کاربر می
خواهد محتوای رایگان را دریافت کند.

 

سیستم های مبتنی بر Wi-Fi

بازاریابی محلی

سیستم هایی هستند که قادر به تشخیص سیگنال های خاصی هستند که بطور دوره ای توسط هر وسیله الکترونیکی الکترونیکی مجهز به فن آوری Wi-Fi یا بلوتوث منتشر می شوند و استفاده بعدی از اطلاعات جمع آوری شده برای تشخیص موقعیت یا حضور و / یا جریان اطلاعات به و از دستگاه های ذکر شده وجود دارد ، در یک فرم آماری یا جمع.

این تکنولوژی به همان شیوه ای معادل سایر سیستم ها مانند شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) استفاده می شود که برای مکان یابی دستگاه ها در محیط کنترل شده استفاده می شود؛ آن را در ارتباط با سیگنال های از صادر کنندگان Wi-Fi (همچنین برچسب های بی سیم نامیده می شود) و دریافت آنتن در مکان های مختلف کار می کند، به طوری که حرکت و حضور دستگاه های مجهز Wi-Fi را می توان از نظر زمان ورود، طول سفر در هر منطقه، مسیر حرکت، جریان کلی و غیره

استفاده روزافزون از گوشی های هوشمند و رایانه های لوحی موجب رشد تکنولوژی ردیابی Wi-Fi شده است، مخصوصا در محیط خرده فروشی. چنین فن آوری می تواند توسط مدیران یک کسب و کار فیزیکی مورد استفاده قرار گیرد تا تعیین شود که چه تعداد دستگاه در یک منطقه مشخص وجود داشته باشد و یا بازاریابی و مدیریت کسب و کار را ببیند یا بهینه سازی کند.

مطلب مرتبط
بازاریابی مصرفی یا B2C چیست و اهمیت آن در بازاریابی و فروش

 

از لحاظ فنی، چنین تکنولوژی بر اساس دو مدل اصلی است:

1. استفاده مجدد از فن آوری Access Point استاندارد (AP) با پورتال اسیر، که قبلا در مکان های مختلف (فرودگاه ها، مراکز، مغازه ها، و غیره) مستقر شده است. یک نمونه از این مدل، فناوری سیسکو است.

 

شناسایی فرکانس رادیویی

RFID شبیه به اسکنر بارکد است که ما در فروشگاه های خرده فروشی می بینیم به جز اینکه RFID نیاز به جسم و اسکنر دارد که در خط دید قرار داشته باشد. سیستم RFID معمولا حاوی یک خواننده و برچسب است. خواننده به طور مداوم امواج رادیویی را به دنبال یک برچسب RFID می فرستد. هر بار که یک تگ در محدوده خواننده قرار می گیرد، یک سیگنال بازخورد ارسال می شود. این سیگنال حاوی اطلاعاتی است، در این مورد، این یک پیام بازاریابی است.

مانند NFC، برچسب های RFID نیز به عنوان فعال و غیرفعال طبقه بندی می شوند، اما علاوه بر این، سیستم های RFID دارای دسته دیگری از تگ ها به نام تگ های نیمه مخفی هستند. برچسب های نیمه مخفی دارای منبع تغذیه خود برای فعال شدن خود هستند، اما بستگی به منبع تغذیه خواننده برای انتقال اطلاعات دارند. در اینجا برخی از برنامه های کاربردی RFID در بازاریابی نزدیکی وجود دارد.

بازاریابی نزدیکی: پیام درست، زمان مناسب

 

گرد آوری شده : techgenix , wikipedia

برنامه نویس و طراح وب. سه سال که در زمینه وردپرس فعالیت میکنم. دیجیتال مارکتینگ رو مثل یک گیم دوست دارم. عاشق و علاقه مند به مبحث تست نفوذ. در حال رشد و توسعه در زمینه های فوق.

دوست داری نظر بدی؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا