بازاریابی شریکی یا همکاری چیست و راه های موفقیت در آن

صفحه اصلی » بازاریابی » بازاریابی شریکی یا همکاری چیست و راه های موفقیت در آن

بازاریابی شریکی یا همکاری چیست و راه های موفقیت در آن

بازاریابی شریکی

بازاریابی شریکی

هنگامی که شما به دنبال راه های جدید برای کسب و کار خود را در مقابل مشتریان، گزینه ای است
که شما ممکن است در نظر گرفته نشده وجود دارد. این بازاریابی همکاری نامیده می شود.

بازاریابی مشارکتی همکاری بین دو یا چند کسب و کار با هدف ایجاد یک مبارزۀ بازاریابی متقابل سودمند است
که به همه افراد کمک می کند تا اهداف کسب و کار خود را برآورده کنند.

برای کسب و کارهای کوچک با تلاش های بازاریابی خود مبارزه نکنید، زیرا آنها به سادگی وقت، پول و منابع را برای اختصاص دادن به بازاریابی که نیاز به رشد ندارند، ندارند.

به جای اینکه “یک مرد نشان می دهد”، با کار کردن در کنار یک کسب و کار یا گروه دیگری از کسب و
کار در یک استراتژی یا کمپین بازاریابی خاص، بازاریابی مشارکت می تواند یک راه مقرون به صرفه برای
کسب و کارهای کوچک برای افزایش آگاهی برند، کسب مشتری و در نهایت رشد است.

اگر مشورت کنید که آیا بازاریابی مشارکت برای کسب و کار کوچک خود را آغاز کنید، نگاهی به برخی از مزایا
و معایب این شکل مشترک بازاریابی و نحوه شرکت در بازاریابی همکاری داشته باشید.

بازاریابی پیامکی چیست و چگونه میتوان کسب درآمد را توسعه داد

مشاغل بازاریابی شریکی

با همکاری با کسب و کار دیگری برای ترویج نام تجاری خود، بازاریابی همکاری به ارمغان می آورد تعدادی از مزایای.

این مقرون به صرفه است

یکی از بزرگترین مزایای این است که تلاش های بازاریابی شما مقرون به صرفه تر و کارآمد تر است،
زیرا شما به طور موثر انرژی خود را دو برابر می کنید بدون نیاز به فرو ریختن فرم های بازاریابی سنتی.
یک نمونه از این ممکن است آرایشگاه محلی خدمات خود را در یک سالن برنزه نزدیک بازاریابی کنند.
به همین ترتیب، آرایشگاه به طور مشابه سالن برنزه را در جلوی مغازه ترویج می کند. بنابراين هر
دو شركت بازاريابي خود را گسترش ميدهند و به مشتريان جديد از طريق سالنهاي خود بدون
هزينه تبليغاتي اقدام ميكنند.

مطلب مرتبط
بازاریابی عصبی چیست و چه تاثیری در فروش بیشتر دارد؟

پرورش ارتباطات بلند مدت مثبت در بازاریابی شریکی
به جای رقابت با یکدیگر، بازاریابی مشارکتی به ایجاد و حفظ رابطه مثبت درازمدت بین مارک ها کمک
می کند که می تواند به یکدیگر کمک کند.

به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار کیک میخواهد نوع جدیدی از کیک سالم را تحویل دهد، یک باشگاه
ورزشی مجاز میتواند اجازه دهد کیک سازان یک پایه را تنظیم کنند و برای تماشاچیان در طول یک
بازی که در ورزش بازی می کنند، باشگاه.

“طرفداران” می توانند توسط کیک سازان متقابلی را برگزار کنند که هرکسی که کیک های خود را می فروشد،
که جلسات آزاد یوگا را به اعضای جدید در باشگاه ورزشی ترغیب می کند.

نه تنها مارک های کار مثبتی با یکدیگر دارند، بلکه مشتریان نیز دوستداران محصولات آزاد و محصولات مشترک دارند.

اختلافات بالقوه

یکی از دلایل ایجاد مشارکت های بازاریابی استراتژیک، پتانسیل اختلاف نظر بین دو شرکت است
که سران خود را پرورش می دهند. این امر می تواند اتفاق بیفتد اگر شما یا شریک بازاریابی خود
را در کمپین ها یا ابتکارات شرکت کنید، احتمالا یکی از طرفین پشتیبانی نمی کند. اختلاف نظر نیز ممکن
است رخ دهد، اگر هر حزب تصمیم بگیرد که جهت درست برای آنها نیست.

برای جلوگیری از چنین اختلافاتی، مهم است که کمپین های بازاریابی مشارکتی از روز اول به طور واضح نقشه
برداری شده و تمام طرفین درگیر باشند که اگر یک جهت یا ابتکار برای آنها مناسب نیست، آنها مجبور
نیستند درگیر شوند.

 

مشارکت در سود بازاریابی شریکی

بازاریابی شریکی

بعضی از شرکت ها در هنگام شکل گیری مشارکت های بازاریابی توافق می کنند سود خود را به اشتراک بگذارند،

مطلب مرتبط
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست؟

به این ترتیب آنها سود حاصل از مبارزات بازاریابی مشترک را به اشتراک می گذارند. با این حال، به عنوان Matylda Chmielewska، یک بازاریاب محتوا برای LiveChat هشدار می دهد:

“به اشتراک گذاری سود می تواند زمانی که برای آماده سازی مشارکتی آماده می شود،
دلسرد کننده باشد. آیا شما باید برخی از درآمد خود را از دست بدهید یا اینکه حتی بدتر هم می شود،
همه اینها را به شرکتی که با آن همکاری کرده اید، به دست آورید؟

به این معنا، ممکن است عاقلانه تر باشد که بازاریابی مشارکت را به صورت آزادانه از بازاریابی
متقابل سودمند ادامه دهیم و نه ایجاد پیچیده تر مفاهیم سود.

استراتژیک همکاری در بازاریابی شریکی

اگر بخواهید سرمایه گذاری در فرصت های منحصر به فرد این فرم مقرون به صرفه از بازاریابی
را می توانید به کسب و کار کوچک خود را، شما باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

ایده آل، کسب و کار شما برای بازار با شما نباید یک رقیب مستقیم باشد. مؤثرترین مشارکت
های بازاریابی با کسب و کارهایی است که به یکدیگر افزوده می شوند، به عنوان مثال، یک همکار
با گلدار با یک برنامه ریز عروسی یا یک کپی رایت کننده که با طراح وب سایت همکاری می کند.

با همکاری با یک کسب و کار که دارای منافع و مخاطبان مشابه است، تلاش های بازاریابی
خود را برای کسب و کار خود در بازار هدف مناسب تضمین کنید.

همکاری با یک کسب و کار که معما بازاریابی است نیز به شما کمک می کند تا از تلاش های
بازاریابی شریکی خود بیشتر کسب کنید. برای مثال، کسب و کارهای کوچک که با یک کسب و کار
مشارکت دارند و درک چگونگی بهینه سازی عملیات بازاریابی رسانه های اجتماعی، هزینه تر و کارآمد
تر از همکاری با یک کسب و کار با کم اهمیت بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند.

مطلب مرتبط
بازاریابی جهانی چیست و چگونه میتوان آن را به کار گرفت

کسب و کار شما را انتخاب کنید برای تشکیل یک همکاری بازاریابی باید در ایده آل یک مخاطب
قابل توجهی داشته باشد. به عنوان مثال، آنها در رسانه های اجتماعی یا لیست ایمیل قابل توجهی
پیروی می کنند، به طوری که پیام های بازاریابی شما به مخاطبان به اندازه مخاطبین به حداکثر برسد.

هنگامی که به درستی انجام شد، بازاریابی مشارکتی می تواند راه بسیار مؤثر برای کسب و کار کوچک
شما برای رسیدن به مشتریان جدید باشد و در نهایت به اندازه و سود حاصل شود.

 

 

منبع : econsultancy , smallbiztrends

برنامه نویس و طراح وب. سه سال که در زمینه وردپرس فعالیت میکنم. دیجیتال مارکتینگ رو مثل یک گیم دوست دارم. عاشق و علاقه مند به مبحث تست نفوذ. در حال رشد و توسعه در زمینه های فوق.

دوست داری نظر بدی؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا