بازاریابی عصبی چیست و چه تاثیری در فروش بیشتر دارد؟
بازاریابی عصبی چیست و چه تاثیری در فروش بیشتر دارد؟
بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ عبارت است از کاربرد ابزار، دستآوردها و آزمونهای برآمده از رشتههای
علمی روانشناسی و علوم مغز و اعصاب و عصبشناسی به منظور اندازهگیری و سنجش
واکنشهای زیستی در مواجهه با محرکهای بازاریابی
(راهبردهای بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، محصولات جدید و محصولات موجود).
محققان از تکنولوژیهایی مانند افامآرآی برای سنجش تغییرات در قسمتهای مختلف مغز و نوار مغزی برای
سنجش فعالیت در بخش مشخصی از مغز استفاده میکنند تا نحوه تصمیمگیری مشتریان
و قسمتهای مرتبط به تصمیمگیری در مغز را مطالعه کنند. شرکتهای بزرگ برای پیشبینی
رفتار مشتری آزمایشگاههای فعال در حوزه نورومارکتینگ تأسیس کردهاند یا با بخشهای دانشگاهی وارد تعامل شدهاند.
نورومارکتینگ نوید دهنده نوع جدیدی از بازاریابی است که کاملاً ماهیت میان رشتهای دارد.
جایی که علوم مدیریت، عصب شناسی، روانشناسی و شاید هم به نوعی هنر به هم پیوند میخورند.
به بیان ساده نورومارکتینگ پژوهش مبنایی رفتار مصرفکننده با استفاده از ابزار علمی مدرن و دقیق (به ویژه ابزار پزشکی) است.
10 روش طلایی بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ
کاربرد بازاریابی عصبی
بازاریابی عصبی برای مصرف کنندگان و لذا برای برندها مفید است چون در این دوران به تشخیص این مسئله کمک می کند که منشاء واکنش واقعی مصرف کننده کجاست یعنی همان مغز او .
بازاریابی عصبی در ارائه یک درونداد دیگر به تحلیل کمی و کیفی که هرگز دست از کامل شدن بر نمی دارد
به پژوهش ها کمک می کند ، و فروشندگانی که می توانند به طور خلاقانه از این ساز و کار
جدید استفاده کنند دچار نقص و کاستی استعداد نمی باشند.
بازاریابی عصبی در تبلیغات
از اصول نورومارکتینگ برای توسعه تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی و ساخت درست آنها استفاده می شود.
از آنجایی که تبلیغات اصولاً فرآیندی خلاقانه است، نورومارکتینگ می تواند از طریق ارزش افزایی به
وسیله ی فهم بهتر تاثیر تبلیغات بر روی افراد، بر تبلیغات و موفقیت آنها اثرگذار باشد. نورومارکتینگ
در آزمایش تبلیغات، از نظر اثرگذاری آنها بر مخاطبان، توسعه ی قابل توجهی داشته است.
بازاریابی عصبی در قیمت گذاری
بازاریابان مدت های طولانی است که می دانند، قیمت متغیری مهم و تاثیرگذار در موفقیت محصولات و خدمات است.
دانش آنکه قیمت چگونه معرفی شود بخشی از ارزش آفرینی نورومارکتینگ در حوزه ی بازاریابی محسوب می شود.
بازاریابی عصبی در چیدمان فروشگاه
موفقیت یک خرده فروشی به آن بستگی دارد که چگونه تجربه ای دلپذیر را برای مخاطبان و مشتریان
به وجود بیاورد و چگونه، محصولات، قیمت ها و تخفیف ها را ارائه و معرفی کند که توجه مخاطبان را جلب کند.
بر این اساس صاحبان خرده فروشی ها می توانند از اصول نورومارکتینگ در محیط خرده فروشی
خود بهره مند شوند و به این طریق تجربه ای منحصر به فرد را برای مشتریان خود رقم بزنند.
شاخت بیشتر مغز انسان
بازاریابی عصبی
مغز انسان از سه بخش مجزا اما به هم پیوسته تشکیل شده است.کشفیات اخیر در مغز انسان
حاکی از آن است که انسان در تصمیم گیری از این سه بخش استفاده میکند.
۱-مغز جدید یا قشر مغز: این بخش از مغز داده های منطقی را پردازش میکند.
و استنباط های خود را در اختیار دو بخش دیگر قرار میدهد.
۲-میانمغز: این ناحیه از مغز وظیفه پردازش هیجان و احساسات را بر عهده دارد.
مغز میانی نیز حاصل کار خود را در اختیار دیگر اجزا قرار می دهد.
۳-مغز قدیم یا خزنده: این مغز، مغز جنگنده است. آن هم از این نظر که این مغز با مقوله
بقای بشر و حفظ آن سر و کار دارد. و از این جهت به خزنده معروف که خزندگان به عنوان
قدیمی ترین گونه زنده موجود در جهان، طی میلیون ها سال در تداوم حیات خود موفق عمل کرده اند.
مغز خزنده از دو مغز دیگر درونداد می گیرد اما تصمیم آخر را مغز خزنده میگیرد.
تصمیم گیری این مغز بر اساس غرایزی مثل حفظ بقاست.
در مورد بازاریابی عصبی بیشتر توضیح بدید ممنون میشم چون امروزه بسیار مهم شده
ممنون از وقتی که برای مقالاتتون میذارید
با تشکر
آقا مطالب سایت بینظیرن ممنونم یک دنیا