بازاریابی بومی چیست و چگونه میتوان از آن کسب درآمد کرد

صفحه اصلی » بازاریابی » بازاریابی بومی چیست و چگونه میتوان از آن کسب درآمد کرد

بازاریابی بومی چیست و چگونه میتوان از آن کسب درآمد کرد

بازاریابی بومی

بازاریابی بومی یا تبلیغات بومی چیست؟

تبلیغات بومی نوعی از تبلیغات است که عمدتا آنلاین است، که مطابق با فرم و عملکرد پلت فرم است که بر اساس
آن ظاهر می شود. در بسیاری از موارد، آن ها مانند یک تبلیغ کننده عمل می کنند و به عنوان یک ویدیو،
مقاله یا سرمقاله به کار می روند. کلمه “بومی” به این انسجام محتوای با رسانه های دیگر که در پلتفرم ظاهر
می شود اشاره می کند.

تبلیغات بومی توسط یک تبلیغ کننده با هدف خاص برای تبلیغ محصول تولید شده است، در حالی که مطابق
با فرم و سبک است که در غیر این صورت در کار هیات تحریریه پلتفرم دیده می شود.

یک جنبه مهم تبلیغات به طور کلی، تصور خالص است که یک درک درست مصرف کننده از یک آگهی است.
با این حال، قدرت در تبلیغات بومی، مانع آشنایی با آگهی مصرف کنندگان است، با ترکیب آگهی به محتوای
بومی این پلتفرم، و بسیاری از مصرف کنندگان ناگزیر به دنبال آگهی برای شروع هستند.

محتوای حمایت شده در رسانه های اجتماعی، مانند هر نوع تبلیغاتی بومی، می تواند دشوار باشد به درستی
توسط کمیسیون تجاری فدرال به دلیل ماهیت نسبتا متضاد آن مشخص شود. تبلیغات بومی اغلب این استاندارد
خال خالص را از بین می برد، که سبب مشکل ساز شدن آنها می شود.

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی چیست و تاثیر آن در فروش

تبلیغات بومی محصول

تبلیغات بومی

قرار دادن محصول (بازاریابی تعبیه شده) پیشروی در تبلیغات بومی است. به جای روش بازاریابی تعبیه شده
برای قرار دادن محصول در محتوا، در بازاریابی بومی محصول و محتوای ادغام می شوند.

در حالی که به نوعی، ادغام تبلیغات و محتوا، تبلیغات بومی به طور قانونی در ایالات متحده مجاز است
به طوری که افشای کافی وجود دارد.

فرمت های معاصر برای تبلیغات بومی در حال حاضر شامل فیلم های تبلیغاتی، تصاویر، مقالات، تفسیر، موسیقی و دیگر انواع مختلف رسانه ها می باشد.

اکثریت این روش ها برای ارائه استراتژی بومی، به حضور آنلاین رسیده است، که در آن معمولا به عنوان محتوا برند
تولید شده توسط ناشر به کار می رود، مفهوم مشابهی با تبلیغ سنتی است.

مثالهای جایگزین تکنیک مدرن عبارتند از تبلیغات جستجو، هنگامی که تبلیغات در کنار نتایج جستجو نمایش داده
می شوند که به عنوان بومی برای تجربه جستجو می باشند. نمونه های محبوب شامل توییت ترویج شده،
داستان های تبلیغ شده فیس بوک و پست های تبلیغ شده در وبلاگ Tumblr است.

شایع ترین شکل ظاهری بازاریابی بومی به عنوان قرار دادن محتوای محتوای حمایت شده توسط حامیان
در کنار محتوای سرمقاله و یا نمایش محتوای دیگری که ممکن است شما علاقه مند باشد و توسط تبلیغ
کننده همراه با توصیه های سرمقاله حمایت می شود.

مطلب مرتبط
بازاریابی مکالمه ای چیست و چگونه شخص را به خریدار تبدیل کنیم

اخیرا بحث بر سر این است که آیا بازاریابی محتوا یک شکل از بازاریابی بومی است یا اگر ایدئولوژی ها و سبک
های جدا از ذات خود است، با استراتژیست های بازار بومی ادعا می کنند که از تکنیک های بازاریابی محتوا
استفاده می کنند و برخی از استراتژیست های محتوا که ادعا می کنند یک فرم بازاریابی بومی.

محتوای پشتیبانی شده (بازاریابی محتوا)

در سال های اخیر هزاره، شکل قابل توجهی از تبلیغات بومی محتوای حمایت شده است.
تولید محتوا تحت حمایت شامل عضویت یک شخص ثالث همراه با یک شرکت مدیریت یا روابط شخصی شخصی
و شرکت های تبلیغاتی در دستیابی به تولید کنندگان محتوا به طور قابل توجهی محبوب سوم شخص
در رسانه های اجتماعی، اغلب مستقل، به عنوان “نفوذگران” در یک تلاش برای ترویج یک محصول.

اغلب به عنوان سلف به تبلیغات سنتی تایید شده و یا قرارداد نقل قول است. که به جای آن شامل افراد مشهور است،
محتوای حمایتی به طور ناگهانی در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در سال های اخیر تبدیل
شده است به احتمال زیاد به دلیل هزینه کارآیی، کارایی زمان و همچنین توانایی دریافت بازخورد فوری
در مورد قابلیت فروش محصول یا سرویس.

یک تکنیک که اغلب در تبلیغات حمایت شده سنتی استفاده می شود، قرار دادن محصول مستقیم و غیر
مستقیم (بازاریابی تعبیه شده) است. در عوض روش بازاریابی تعبیه شده برای قرار دادن محصول در محتوا،
در بازاریابی بومی، محصول و محتوا ادغام می شوند، و در محتوای حمایت شده محصول، محتوای و ارتقاء
فعال به طور همزمان در سراسر تعدادی از سیستم عامل ها اتفاق می افتد.

مزیت تبلیغات بومی

بر خلاف فرم های سنتی تبلیغات بومی، محتوای حمایت کننده به الزام و تمایل برای شفافیت اشاره
می کند و در مورد مفهوم اعتماد بین مشتریان و محتوا ایجاد می شود و نه ایجاد یک احساس خالص خالص،
که درک عمیق مصرف کنندگان است تبلیغات. انگیزه های اصلی محتوای حمایت شده، با این حال،
شبیه به تبلیغات بومی است که مانع آشنایی با آگهی مصرف کنندگان می شود، با ترکیب
آگهی به محتوای بومی این پلت فرم، باعث می شود بسیاری از مصرف کنندگان ناگزیر به
دنبال آگهی برای شروع باشند با.

محتوای حمایت شده در رسانه های اجتماعی، مانند هر نوع تبلیغاتی بومی، می تواند دشوار باشد

به درستی توسط کمیسیون تجاری فدرال به دلیل ماهیت مبهم آنها مشخص شود. تبلیغات بومی اغلب این استاندارد خال خالص را از بین می برد، که سبب مشکل ساز شدن آنها می شود

 

دسته بندی بازاریابی محتوا

تبلیغات بومی

ویدیوهای تبلیغاتی

ویدیوهای حمایت شده شامل تهیه کننده / تهیه کننده محتوا شامل یا ذکر خدمات / محصول برای یک مقدار مشخصی از زمان در ویدیو خود هستند. این نوع حمایت در تمام ژانرها و سطوح تولید در رابطه با محتوای ویدیویی مشهود است.

مطلب مرتبط
بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ چیست و راز های آن

سابقه مشکل بین تولیدکنندگان محتوا و شفافیت آنها در زمینه حمایت از دستورالعمل های تعیین شده توسط کمیسیون تجاری فدرال وجود دارد.

بیشتر فیلم های حمایت شده شامل یک قرارداد یا قرارداد می باشند و می توانند از مشتری به مشتری متفاوت باشند و بر ماهیت ارتقاء محصول و همچنین شرایط خاص مانند طول دوره ارتقا تاثیر می گذارد.

شرکت های برجسته ای که در این تجارت شرکت دارند عبارتند از: شنیداری، فضاهای مربع، Crunchyroll و سیاره غرور

رسانه های اجتماعی

پست های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی معمولا شامل تهیه کننده / تهیه کننده محتوا یا شامل خدمات / محصول برای یک مقدار مشخصی از زمان در یک یا چند پست پست های رسانه های اجتماعی می باشند.

بیشتر پست های پشتیبانی شده شامل یک قرارداد یا یک قرارداد می باشند و می توانند از مشتری
به مشتری متفاوت باشند. شرکت های قابل توجه درگیر در این تجارت عبارتند از: چای، چای خرد شده
و خدمات برنامه ریزی غذایی و رژیم غذایی و تماشای مارک ها.

محتوای همکاری

در سالهای اخیر محتوای مشارکتی در سیستم عامل های ویدئویی و رسانه های اجتماعی برجسته تر شده است. تولیدکنندگان محتوا معمولا با شرکت ها تماس گرفته می شوند تا ورودی و خلاقیت خلاقانه
خود را در تهیه یک محصول یا ارائه کد تخفیف برای به دست آوردن یک درصد از سود پس از مصرف کنندگان
کد را به عنوان بخشی از خرید خود. محتوای همکاری ممکن است شامل یک قرارداد یا قرارداد باشد و
از مشتری به مشتری متفاوت باشد، اما یک درجه انعطاف پذیری وجود دارد، زیرا محصول نهایی ظاهرا
نماینده تولیدکننده محتوا است.

سیستم های رسانه های اجتماعی با محتوای حمایت شده

محتوای حمایت شده را می توان در چند سیستم عامل با سطوح مختلف در ارزش تولید محصول به دست آورد.

facebook
instagram
reddit
Snapchat
TwitchTV
Twitter
YouTube

افشای تبلیغات

همانطور که طبیعت تبلیغات مخفی است که با محیط اطرافش ترکیب شده است، وقتی استعمال استراتژی
بازاریابی بومی به منظور محافظت از مصرف کنندگان از فریب، و تشویق مخاطبان برای تفکیک محتوای
محتوای حمایت شده و منظم، ضروری است، افشای واضح لازم است. به گفته کمیسیون تجارت فدرال،
ابزار افشای شامل نشانه های بصری، برچسب ها و سایر تکنیک ها است.

شایع ترین شیوه ها از طریق برچسب های زیرمجموعه مانند “تبلیغات”، “آگهی”، “تبلیغ”، “حمایت”، “شریک ویژه” یا “پیشنهادی پست” در زیرنویس ها، گوشه ها یا پایین ترین آگهی ها قابل تشخیص هستند .

گرایش گسترده ای در چنین اقداماتی، اشاره به نام تجاری حامی مالی است، همانطور که در
“تبلیغ شده توسط [نام تجاری]”، “حمایت شده توسط [نام تجاری]”، و یا “ارائه شده توسط [نام تجاری]”.

مطلب مرتبط
بازاریابی مویرگی چیست و چه تاثیری در فروش بیشتر دارد

این امر می تواند به شدت به دلیل انتخاب ناشر انتخاب زبان افشاء (به عنوان مثال استفاده از اصطلاحاتی که برای تعیین مکان تبلیغاتی بومی استفاده می شود) متفاوت باشد.

 

آغاز وبلاگ نویسی

بازاریابی بومی

در سال 2009، کمیسیون تجارت فدرال، دستورالعمل تضمین خود را به طور خاص برای افزایش آگاهی
مصرف کنندگان از تاییدیه ها و توصیفات در تبلیغات با توجه به افزایش محبوبیت رسانه های اجتماعی
و وبلاگ نویسی منتشر کرد.

انجمن آمریکایی ویراستاران مجله (ASME) دستورالعمل های به روز شده در سال 2015 را تصویب کرد
و مجددا تأکید کرد که ناشران باید محتوای سرمقاله و تبلیغات را تشخیص دهند. رویکرد ASME هر
دو برچسب را تشریح می کند تا حمایت مالی تجاری و شواهد بصری محتوا را به منظور تشخیص
تبلیغاتی بومی از سرمقاله کمک کند.

یک تحقیق که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا منتشر شد، دریافت که حتی تبلیغاتی که بومی در آن قرار دارد،
تقریبا یک چهارم از موضوعات تحقیقاتی را بررسی می کند. در این مطالعه، 27 درصد از پاسخ دهندگان
تصور می کردند که روزنامه نگاران و سردبیران، علیرغم وجود “برچسب حمایت شده”، یک تبلیغ کننده برای قرص های رژیم غذایی نوشتند.

مصرف کنندگان بازاریابی بومی

از آنجاییکه کمیسیون تجارت فدرال می تواند مواردی را درباره شیوه هایی که اقلیت قابل توجهی از مصرف
کنندگان را گمراه می کند، ارائه دهد، نویسندگان نتیجه می گیرند که بسیاری از کمپین های تبلیغاتی
بومی احتمالا فاقد قوانین فدرال هستند. نویسندگان همچنین دو نظریه را توضیح می دهند که چرا
تبلیغات بومی فریبنده است.

اولا، نظریه طرح می گوید که تبلیغ کنندگان با اشتباه کردن باعث مصرف کنندگان نمی شوند تا شک
و تردید ذاتی خود را به تبلیغات منجر شوند. دوم، تبلیغ کنندگان همچنین باعث ایجاد مشکلات گمراه کننده
بر مبنای منبع توسط پرتاب مواد تبلیغاتی با اقتدار به طور معمول به محتوای سرمقاله اختصاص داده شده است.

درصد شناختن همچنان کم باقی می ماند، حتی در حالی که تبلیغات بومی در گستردگی گسترش یافته است. یک مقاله علمی منتشر شده در سال 2017 نشان داده است که فقط 17 درصد از شرکت کنندگان می توانند تبلیغات بومی را شناسایی کنند و حتی اگر خوانندگان مجددا مجددا مجددا اقدام به خرید کنند، این تعداد تنها 27 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، هنگامی که خوانندگان در مورد تبلیغات پنهان درک کردند، ادراکات آنها از انتشارات کاهش یافت

دسته بندی های آنلاین تبلیغات بازاریابی بومی

اداره تبلیغات تعاملی (IAB)، سازمان اصلی که مسئول توسعه استانداردهای صنعت آگهی و انجام تحقیقات
تجاری است، در سال 2013 گزارشی را منتشر کرد که در آن 6 دسته مختلف برای تمایز انواع آگهی های
بومی منتشر شده است.

مطلب مرتبط
بازاریابی محصول چیست و اصول پیاده سازی آن در استارتاپ ها

واحدهای تبلیغاتی درون خوراک:

همانطور که از نام نشان می شود، تبلیغات In-Feed واحد هایی هستند که در خوراک محتوای نرمال وب سایت قرار دارند، به این معنی که به نظر می رسد که محتوای ممکن است توسط یا با همکاری تیم ناشر نوشته شده باشد تا با داستان های اطراف آن مطابقت داشته باشد. دسته ای که به دلیل محبوبیت آن از طریق سایت هایی مانند Articles Upworthy و Buzzfeed افزایش یافت، به دلیل اثربخشی آن، In-Feed نیز منبع اختلاف نظر برای بازاریابی بومی بوده است، زیرا در اینجا تفاوت بین بازاریابی بومی و محتوا به طور معمول تایید می شود.

تبلیغات جستجو:

در لیست نتایج جستجو به طور کلی در بالا یا پایین نتایج جستجوی ارگانی یافت می شود و یا در موقعیت مطلوب قرار می گیرد و به تبلیغ کنندگان با تضمین برای قرار دادن بهینه در صفحه موتور جستجو فروخته می شود. آنها معمولا به عنوان نتایج دیگر در صفحه با ظاهر یکسان ظاهر می شوند، به جز جنبه های افشای.

ابزارک پیشنهاد:

اگر چه این تبلیغات بخشی از محتوای سایت هستند، اما این به نظر می رسد به ظاهر به محتوای خوراک سرمقاله به نظر می رسد. به طور معمول از طریق یک ویجت تحویل داده می شود، توصیه های تبلیغاتی به طور کلی با کلمات قابل تشخیص است که حاوی مرجع خارجی، پیشنهادات و مباحث مرتبط با موضوع است. “شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید”؛ “شما ممکن است دوست داشته باشید”؛ “در جای دیگر از سراسر وب“؛ “از سراسر وب”؛ “ممکن است از دست رفته” یا “توصیه شده برای شما” به طور معمول این واحدها را مشخص کنید.

لیست های تبلیغاتی بازاریابی بومی:

معمولا در وب سایت هایی که محتوای محتوا نیستند، مانند سایت های تجارت الکترونیک، تبلیغاتی که در لیست تبلیغاتی ارائه می شوند، به همان شکل با محصولات یا خدمات ارائه شده در سایت ارائه شده ارائه می شوند. به طور مشابه به عنوان تبلیغات جستجو، محصولات حمایت شده بومی به تجربه در نظر گرفته می شود به همان اندازه که به عنوان تبلیغات جستجو.

In-Ad (IAB Standard)

: In-Ad متناسب با یک ظرف استاندارد IAB خارج از خوراک است که حاوی “… محتوا مربوطه مرتبط درون آگهی، پیوند به یک صفحه خارج از سایت، با قرار دادن تضمین شده فروخته شده است و براساس معیارهای برند مانند تعامل و افزایش نام تجاری اندازه گیری می شود. ”
سفارشی / نمی تواند شامل شود:

این دسته برای پایان دادن به عادت و تبلیغاتی که با هیچ یک از مقوله های دیگر مطابقت ندارد، باقی می مانند.

 

منبع : wikipedia

برنامه نویس و طراح وب. سه سال که در زمینه وردپرس فعالیت میکنم. دیجیتال مارکتینگ رو مثل یک گیم دوست دارم. عاشق و علاقه مند به مبحث تست نفوذ. در حال رشد و توسعه در زمینه های فوق.

دوست داری نظر بدی؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا