بازاریابی چند فرهنگی چیست و اهمیت آن در کسب و کار

صفحه اصلی » بازاریابی » بازاریابی چند فرهنگی چیست و اهمیت آن در کسب و کار

بازاریابی چند فرهنگی چیست و اهمیت آن در کسب و کار

بازاریابی چند فرهنگی

بازاریابی چند فرهنگی

بازاریابی چند فرهنگی چیست؟

چرا شما باید شروع کنید
این چیزی نیست که شما بخواهید بگوئید زیرا شرکت شما به طور ناخواسته گروهی از مخاطبان مورد
نظر خود را در کمپین جدید خود متهم کرد. اما آیا این احکام صدای آشنایی ندارند؟

چند بار که اخیرا درباره یک کمپین بازاریابی شنیده اید، اشتباه کرده اید؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی یا سوشال مدیا مارکتینگ چیست؟

رشد مخاطبان بازاریابی چند فرهنگی

به غیر از پاسخگویی رسانه های بالقوه، اگر تصمیم به تماشای ارتباط با مخاطبان گوناگون نداشته باشید،
از دست دادن پول و فرصت های از دست رفته برای رشد پایگاه مشتریان خود می افتید. این را در نظر بگیرید:

خرید و فروش قدرت زنان 70 تا 80 درصد از مصرف کنندگان را خریداری می کند.
آمریکایی های آفریقایی تبار 14 درصد از جمعیت ایالات متحده است و سالانه 1.2 تریلیون دلار هزینه می کنند.

علاوه بر این، مصرفکنندگان رنگ نفوذ بی نظیری در چندین دسته مصرف کننده اصلی دارند و به طور
فزاینده تقاضای کسب و کار را بهتر می کنند.
بازارهای مصرف کننده اقلیت ها از سال 2000 رشد سریعتری نسبت به قدرت خرید سفیدپوستان
داشته و بزرگترین رشد از آسیا آمریکایی ها (986 میلیارد دلار در سال 2017) است.

 

راه اندازی کمپین در بازاریابی چند فرهنگی

بازاریابی چند فرهنگی

هنگامی که کمپین چند فرهنگی به درستی اجرا می شود، می تواند منجر به موفقیت های بزرگی
و متحد کردن مردم شود. سوال واقعی این است که آیا این کار را می کند، اما چگونه می توان یک
مبارزۀ بازاریابی چند فرهنگی برنده را طراحی کرد؟

بهتر است مخاطبان مورد نظر خود را به عنوان افراد شناخت و واقعا درک آنچه در مورد آنها فکر می کنید،
آنچه که آنها نیاز دارند و چگونه آنها را تیک بزنید، بهتر است که آنها را خدمت کنید. به عنوان یک نتیجه،
کمپین های شما یک لحن دلخواه و صمیمانه خواهید داشت که مخاطبان خود را به صورت نامطلوب
به نام تجاری تان نشان می دهد.

مطلب مرتبط
بازاریابی نزدیکی یا محلی چیست و راه های کسب درآمد از آن

در اینجا چند استراتژی قدرتمند برای اطمینان از کار شما با مشتریان در سراسر جمعیت ها و گروه ها است.

به یاد داشته باشید مردم واقعی پشت جمعیت هستند

حتی زمانی که مخاطبان را هدف قرار می دهیم، مانند صاحبان کسب و کارهای کوچک و یا
متخصصان B2B، لازم است به یاد داشته باشید که این گروه از افراد ساخته شده است – افرادی با
زمینه های مختلف، تجارب و سطح آشنایی و کسانی که با داستان های خود می آیند.

ایجاد محتوا در بازاریابی چند فرهنگی

چگونه محتوای شما ایجاد می شود که واقعا با آن ارتباط برقرار می کند و جامعه ای را با
مخاطبان متنوع ایجاد می کند، به خصوص در یک بازار طاقچه؟

شما این کار را با کشف آنچه که همه انسان ها را انجام می دهد، نیازمند هستی و نیاز
به همه دارد. مخاطبان شما می خواهند شنیده شوند مخاطبان شما می خواهند بدانند.
بزرگ یا کوچک، آنها می خواهند حمایت شوند.

برای مثال، ما معمولا با بازاریابی شرکت های سازنده به صاحبان کسب و کارهای کوچک، به ویژه اقلیت ها
و زنان، کار می کنیم. با این حال، بسیاری از این بازاریابان هرگز یک کسب و کار کوچک را نداشتند،
که با چالش های خاص خود که با کارکنان شرکت سازمانی مواجه نشده است، همراه است.

هنگامی که به فکر راه اندازی بهترین راه برای ارتباط با مخاطبان مورد نظر خود باشیم، ما با آنچه که افراد
در آن گروه مشترک دارند شروع می کنیم و سپس تفاوت های ظریف را که به دیدگاه های مختلف
آنها می رسد، کشف می کنیم.

مخاطبان هدف خود را در جایی قرار دهید

اعضای مخاطبان شما همگی از همان موقعیتی نیستند که چگونه در مورد محصول یا سرویس شما فکر می کنند.
درک ذهن مشتریان ایده آل شما برای موفقیت شما به عنوان یک بازاریاب مهم است.

به طور منظم با مشتریان خود صحبت کنید. آنها را به دفتر خود دعوت کن. گفتگو با افراد مختلف
در مخاطبان مورد نظر خود را یاد بگیرید و یاد بگیرید که چگونه محصولات و خدمات خود را
در زندگی خود توجه قرار دهید :

  • چه چیزی باعث می شود آنها به دنبال چیزی که شما می فروشید
  • چه مشکلی را می خواهید حل کنید
  • چگونه آنها در مورد نوع کسب و کار شما فکر می کنند
مطلب مرتبط
بازاریابی تک به تک چیست و اهمیت آن در بازاریابی ایده آل

 

زبان خود را کشف کنید و از آن برای اتصال به شیوه ای مناسب استفاده کنید. فکر کنید که محصول یا سرویس
شما را فروخته اید و روی تأثیری که می خواهید بر روی آنها تأثیر بگذارید. این زمانی است که شما می توانید
یک طرفدار برای مخاطبان خود و یک منبع قابل اطمینان باشید که به آنها وفادار باقی خواهد ماند.

درک اینکه نقش تصمیم گیرنده در یک فرهنگ ممکن است تصمیم گیرنده در دیگری باشد. همچنین،
جمعیت شناسی های مختلف دیدگاه های مختلفی دارند که بر تصمیم گیری های خرید تاثیر می گذارد.

تصمیم گیری در بازاریابی چند فرهنگی

بازاریابی چند فرهنگی

مردان و زنان در تصمیم های خرید متفاوت به نظر می رسند. افراد رنگی و غیر اقلیت ها جهان را به صورت
متفاوت مشاهده می کنند. کاربران مبتدی و افرادی که دارای تجربه بیشتری هستند سطح راحتی
و آشنایی بیشتری دارند.

با تمرکز بر این که چرا پشت خواسته های مشتریان هدف شما، تحقیقات بازار خود را به سطح بعدی برسانید.
جمع آوری داده هایی که به احساسات و خواسته هایشان بینایی می دهد. پاسخ به این سوالات هدفمند:

ترس اعضای مخاطب چه هستند؟
چه اتفاقی می افتد؟
با چه چالش هایی مواجه هستند؟
چه چیزی آنها را در شب نگه می دارد؟
بزرگترین انگیزه آنها چیست (به همین دلیل چرا)؟
چه عوامل محرک آنها را به دنبال محصول یا خدمات شما می فروشند؟

بهتر است افرادي را که ميخواهيد خدمت کنيد، درک کنيد، ساده تر خواهد بود که با آنچه که مشترک
هستند صحبت کنيد و به تناقض ها پاسخ دهيد.

به شرکت ها نگاه کنید

در حالی که رسانه ها با تمرکز بر بازاریابی چند فرهنگی اشتباه می گیرند، تعدادی از شرکت ها کمپین
های موفقیت آمیز و جامع را اجرا می کنند که برای مخاطبان مورد نظر ارزش ایجاد می کنند.
گوگل و بازاریابی چند فرهنگی

مطلب مرتبط
بازاریابی صنعتی چیست و چگونه میتوان در آن پیروز شد

این برنامه در ماه اکتبر سال 2017 با Google آغاز می شود. این برنامه برای خدمت به صاحبان کسب و کارهای کوچک، شغلی، مدرسان و معلمان در جوامع غیرواقعی است که به دنبال آموزش و آموزش مهارت های دیجیتالی هستند.

آیشا تیلور، مدیر تعامل اجتماعی، پس از کار بر روی تیم بازاریابی گوگل (افشای: یکی از مشتریان ما)، برنامه را هدایت می کند، که برنامه Accelerate With Google را هدایت می کند که به مشاغل کوچک و کوچک وابسته به اقلیت ها منجر می شود.

او توضیح می دهد که چرا تنوع برای گوگل اهمیت دارد:

“اگر ما قصد نداریم به صعود با صاحبان کسب و کار های گوناگون دست پیدا کنیم و واقعا اعتماد به نفس خود را به دست آوریم، پس شروع به کاهش در خط پایین ما می کنیم، زیرا بخش های مشتری که از ما استفاده می کنند ابزار شروع به تغییر می کند. ”

از یک دید کلی از نام تجاری، مانند بسیاری از شرکت های فن آوری، ما لزوما همیشه بهترین شهرت را از لحاظ تنوع و انعطاف پذیری خود نداریم، به ویژه هنگامی که ما به طور خارجی فکر می کنیم که چگونه واقعا مخاطبان گوناگون را در بر می گیریم. ما می خواهیم قادر به انجام این کار در شیوه های معتبرتر باشیم. ”

آیشا سهام چگونگی انجام تحقیقات کیفی و کمی را در اختیار تیم گوگل قرار داده و با کسب و کارهای کوچک و کوچک در سراسر کشور مرتبط است. این کشف یک شکاف مشخص در احساس مخاطبان در دسترس بودن به ابزار دیگر صاحبان کسب و کار کوچک کسب موفق.

آیشا درباره کسب کار چه میگوید

آیشا می گوید: “ما می خواهیم قادر به تجهیز صاحبان کسب و کارهای کوچک و حقیقی آنها باشیم
و آنها را رشد و پیشرفت کنیم همان گونه که برخی از همتایان آنها را دیدیم.”
او توضیح می دهد که چرا تنوع برای گوگل اهمیت دارد:

“اگر ما قصد نداریم به صعود با صاحبان کسب و کار های گوناگون دست پیدا کنیم و واقعا اعتماد به نفس
خود را به دست آوریم، پس شروع به کاهش در خط پایین ما می کنیم، زیرا بخش های مشتری که
از ما استفاده می کنند ابزار شروع به تغییر می کند. ”

مطلب مرتبط
بازاریابی محتوا در فروش بیشتر چه تاثیری دارد؟

از یک دید کلی از نام تجاری

مانند بسیاری از شرکت های فن آوری، ما لزوما همیشه بهترین شهرت
را از لحاظ تنوع و انعطاف پذیری خود نداریم، به ویژه هنگامی که ما به طور خارجی فکر می کنیم که
چگونه واقعا مخاطبان گوناگون را در بر می گیریم. ما می خواهیم قادر به انجام این کار در شیوه های معتبرتر باشیم. ”

آیشا سهام چگونگی انجام تحقیقات کیفی و کمی را در اختیار تیم گوگل قرار داده
و با کسب و کارهای کوچک و کوچک در سراسر کشور مرتبط است.

این کشف یک شکاف مشخص در احساس مخاطبان در دسترس بودن به ابزار دیگر
صاحبان کسب و کار کوچک کسب موفق.

آیشا می گوید: “ما می خواهیم قادر به تجهیز صاحبان کسب و کارهای کوچک و حقیقی
آنها باشیم و آنها را رشد و پیشرفت کنیم همان گونه که برخی از همتایان آنها را دیدیم.”

بازاریابی چند فرهنگی

دو مورد نیاز در یک بازار داخلی چند فرهنگی باید در نظر گرفته شود. اولا، نیازهای افراد با زمینه های فرهنگی متفاوت و دوم، نیازهای حاصل از این ارزش ها، ادراکات و ترجیحات گروه های فرهنگی در نقش محصولات و خدمات در زندگی آنها (Demangeot et al.، 2015).

بازارهای چند فرهنگی یک لنز مهم کانونی برای بازاریابی بین المللی و تحقیقات مصرف کننده بین فرهنگی به شمار می روند، با توجه به اهمیت اقتصادی روزافزونی و تفاوت نظری آنها نسبت به سایر بازارها.

تغییرات در زیرساخت ها، فن آوری، توسعه اقتصادی و تحرک مصرف کننده باعث افزایش تعاملات فرهنگی و افزایش تقاضای بازار چند فرهنگی شده است. به طور سنتی تحقیقات بازاریابی مبتنی بر ارزش های استاتیک بود؛

بازاریابی در حال حاضر به عنوان بیشتر پویا (Demangeot و همکاران، 2015). بازاریابی چند فرهنگی در حال تبدیل شدن به نقطه کانونی تحقیق بازاریابی است (De-Mooij، 2015).

 

منبع : contentmarketinginstitute , wikipedia

برنامه نویس و طراح وب. سه سال که در زمینه وردپرس فعالیت میکنم. دیجیتال مارکتینگ رو مثل یک گیم دوست دارم. عاشق و علاقه مند به مبحث تست نفوذ. در حال رشد و توسعه در زمینه های فوق.

دوست داری نظر بدی؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا