بازاریابی جهانی چیست و چگونه میتوان آن را به کار گرفت

صفحه اصلی » بازاریابی » بازاریابی جهانی چیست و چگونه میتوان آن را به کار گرفت

بازاریابی جهانی چیست و چگونه میتوان آن را به کار گرفت

بازاریابی جهانی

بازاریابی جهانی چیست و چگونه میتوان آن را به کار گرفت

 

بازاریابی جهانی چیست؟

بازاریابی محصولات به طور مرتب توسط شرکت های محلی انجام می شود. اما از سنین، محصولات خارجی
به طور مداوم در بازار های دیگر معرفی شده اند و فروشندگان یا اصطلاح مدرن می توانند بازاریابان
محصولات خود را تغییر دهند، اصلاح یا تجدید نظر کنند تا درخواست تجدید نظر و پذیرش از بازار محلی را دریافت کنند.

 

بازاریابی جهانی می تواند به عنوان “بازاریابی در مقیاس جهانی در کشورهای مختلف، تعریف یا
استفاده تجاری از تفاوت های عملیات جهانی، شباهت ها و فرصت ها برای رسیدن به اهداف جهانی” تعریف شود.

در واقع، هنگامی که یک شرکت محصولات مشابه را به بازار جهانی فروخت، آن را به عنوان بازاریابی
جهانی شناخته می شود. یک نمونه سامسونگ Galaxy S است که در سراسر جهان به فروش می رسد
و سفارشی نمی شود، زیرا هر بازار که در آن فروخته می شود.

بسیاری از شرکت های چند ملیتی دارای دفاتر خارج از کشور در کشورهای مختلف هستند. در حال حاضر،
با گسترش اینترنت، حتی سازمان های کوچک می توانند به یک مخاطب جهانی در زمان کمی و
سرمایه گذاری کمی دست یابند.

بازاریابی شریکی یا همکاری چیست و راه های موفقیت در آن

 

روند بازاریابی جهانی:

شرکت جهانی، دسترسی، توانایی، دانش و کارکنان خود را حفظ می کند و اطمینان می دهد که دیدگاه
آن به کشورهای مختلف رسیده است. برای این، شرکت باید یک بررسی جامع از بازار هدف، رقابت
و قانون شناخت زمین و سیاست های مربوط به آن انجام دهد. یکی از عوامل مهم، ترجیحات مذهبی
و جمعی بازار هدف است.

مطلب مرتبط
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست؟

شرکت باید به آنها احترام بگذارد و تنظیمات لازم را در محصولات و خدمات خود داشته باشد، در حالی که
حفظ همگن سازی در ارائه آنها ضروری است. برای این منظور، ممکن است آنها با سازمان های محلی
ارتباط برقرار کنند یا مجوز های بیشتری از مقامات دریافت کنند. قیمت محصولات ممکن است به کشور
اختصاص داده شود و نیاز به سرمایه گذاری در پژوهش برای شناخت مشتریان،
علاقه مندی ها، ناسازاکی ها، قومیت ها و سایر عوامل قبل از اینکه بتواند به بازار عرضه کند.

معمولا، نام تجاری جهانی با بازاریابی جهانی در این سطح هماهنگ است. نام تجاری محصول ممکن است
تغییر کند تا مخاطب را با مخاطب مقایسه کند. ارتباطات نام تجاری، هرچند اصلاح شده، در هماهنگی
بینایی و ماموریت شرکت نگهداری می شود تا از طریق وفاداری و نام تجاری برند همگن در میان مشتریان حفظ شود.

 

کمپین بازاریابی جهانی:

بازاریابی جهانی

بازاریابی جهانی

در حال حاضر در نظر گرفته شده است که اگر یک شرکت خود را در سطح خود بازاریابی، به معنای آن است
که یک پایگاه در محلی که مرحله اول از راه اندازی محصول، استفاده، پذیرش اتفاق افتاده است
و شرکت در حال گسترش در سطح جهانی است. به منظور توسعه یک کمپین بازاریابی جهانی،
این شرکت باید در نظر داشته باشد که باید منحصر به فرد باشد اما سازگار در سراسر جهان
در حالی که اجازه می دهد خیاطی و سفارشی برای مطابقت با نیازهای کشور. مراحل زیر انجام می شود:

1) دانش بازار:

می دانیم که بازار شما کلید راه اندازی یک مبارزات جهانی موثر است. هر منطقه، کشور سلیقه ها،
ترجیحات و ناسازگاری های مختلفی دارد و این شرکت باید قبل از راه اندازی خود آن را بداند.
تحقیقات بازار عمیق (چندین مورد در صورت لزوم) ممکن است برای تایید واقعیت ها انجام شود.

مطلب مرتبط
بازاریابی صنعتی چیست و چگونه میتوان در آن پیروز شد

 

2) تهیه طرح بازاریابی:

فقط تغییر زبان ممکن است به هدف بازاریابی خدمت نکند. تصویب سبک های محلی
و در صورت لزوم تغییر طرح مهم است. شناسایی اهداف و سپس تهیه طرح بازاریابی بر اساس آن.

 

3) سفارشی سازی:

اکنون که برنامه بازاریابی کلی آماده است، ممکن است شرکت آنرا به عنوان منطقه مورد نظر
خود سفارشی کند. این از طریق بازاریابی بین المللی توسط کمپین تبلیغاتی یکسان است اما
ابزارهای تبلیغاتی متفاوت است. نه هر شرکت از این رویکرد استفاده می کند، اما برخی ممکن
است مجبور باشند. س: تبلیغات Google Pixel در سراسر جهان یکسان هستند. از سوی دیگر
One Plus دارای آگهی های جهانی و تبلیغات خاص کشور است.

 

4) ارتباطات محلی:

آگهی ها باید محلی شوند و اگر منطقه مورد نیاز در آن کشور خاص مورد نیاز است برای رسیدن
به مخاطبان. برای سابق: در کشورهایی مانند هند بیش از 50 زبان صحبت می کنند و بسیاری از
شرکت ها تبلیغات خود را در زبان های محلی طراحی می کنند تا به مشتریان خود تجدید نظر کنند.

در حقیقت، تنها ترجمه ممکن است به اندازه کافی نباشد و شرکت ممکن است مجددا به طور کامل
مجددا طراحی کند که به محصول یا خدماتی که آنها ارائه می دهند بستگی دارد.

5) مجوزها:

تصویب مجوزها و مجوزهای ادارات محلی به همان اندازه اهمیت دارد، زیرا عدم هماهنگی آنها
ممکن است با مقامات مواجه شود که ممکن است منجر به ممنوعیت دائمی محصولات شود.
قانون زمین همیشه بالاتر از سیاست شرکت است.

 

عناصر بازاریابی جهانی

بازاریابی جهانی

بازاریابی جهانی

تولید محصول

محصول باید حداقل عملکرد را ارائه دهد.

مطلب مرتبط
بازاریابی درونگرا یا ربایشی چیست و راز کسب درآمد بیتشر از آن

یک شرکت جهانی باید بتواند عناصر یک محصول را برای بازارهای مختلف در اختیار بگیرد. به عنوان مثال،
کوکا کولا از دو فرمول (یکی با شکر، یکی با شربت ذرت) برای همه بازارهای استفاده می کند. بسته
بندی محصول در هر کشور، طراحی بطری کنتور و روبان پویا را به نوعی، شکل یا فرم بکار می گیرد.

این بطری همچنین می تواند زبان مادری کشور را شامل شود و همان اندازه بطری های نوشیدنی
یا قوطی های مشابه در همان کشور است.

محصولات لوکس، محصولات با تکنولوژی بالا و نوآوری های جدید، شایع ترین محصولات در بازار جهانی هستند ،
زیرا آنها به دلیل فقدان ارزش های فرهنگی سنتی وابسته به معانی آنها آسان تر است.

 

قیمت

قیمت محصول براساس عوامل مانند هزینه های تولید، بخش هدف و دینامیک تقاضای عرضه متفاوت است.
انواع استراتژی های قیمت گذاری وجود دارد، هر کدام با طرح کلی کسب و کار مرتبط می شوند. قیمت
گذاری همچنین می تواند به عنوان یک معیار برای تمایز و بهبود تصویر یک محصول استفاده شود.

قیمت همیشه از بازار به بازار متفاوت خواهد بود.

 

محل

اشاره به نقطه فروش است.

چگونه محصول توزیع می شود تحت تأثیر چگونگی رقابت در بازار هدف قرار می گیرد.
با کوکا کولا، همه فرهنگ ها از ماشین های فروش استفاده نمی کنند. در ایالات متحده،
نوشیدنی ها از طریق فروشگاه های انبار توسط پالت فروخته می شود. در هند این یک گزینه نیست.

تصمیم گیری های قرار دادن نیز تحت تأثیر موقعیت محصول در بازار قرار می گیرند. به عنوان مثال،
یک محصول با قیمت بالا از طریق یک فروشگاه دلار در ایالات متحده توزیع نخواهد شد. برعکس،
یک محصول که به عنوان گزینه ارزان قیمت در فرانسه تبلیغ می شود موفقیت
کمتری در یک بوتیک گران قیمت پیدا می کند.

مطلب مرتبط
بازاریابی تلفنی چیست و چگونه یک شروع شگفت انگیز داشته باشیم

 

ترفیع

فعالیت های انجام شده برای ایجاد محصول و یا خدمات به کاربر و تجارت از جمله تبلیغات، سخن گفتن،
گزارش های مطبوعاتی، مشوق ها، کمیسیون ها و جوایز به تجارت. همچنین می تواند شامل طرح های
مصرف کننده، بازاریابی مستقیم، مسابقات و جوایز باشد.

 

مثال های بازاریابی جهانی

بازاریابی جهانی

بازاریابی جهانی

کوکاکولا

با وجود اینکه کوکا کولا یک شرکت بزرگ است، آن را نیز بر روی برنامه ها در جوامع کوچک تمرکز
می کند و پول و زمان زیادی را در موسسات خیریه کوچک سرمایه گذاری می کند.

در مورد این موضوع، کوکو کولا 650 تاسیسات آب پاک در بنی، سیف در مصر و غذاهای سالم
(ماه رمضان) برای کودکان در خاورمیانه ساخته شده است. علاوه بر این، این نام تجاری با
احساساتی که همه می دانند، شادی است.

 

مک دونالد

حتی مک دونالد نیز نام تجاری خود را حفظ می کند، مک دونالد تلاش می کند تا برخی از عناصر
منو را به برخی از عطر محلی تبدیل کند. مک دونالد مکآرابیا در خاورمیانه دارد – این یک ساندویچ مات و مبهوت است.

 

نایک

نایک حضور خود در بین المللی را با دقت انتخاب حامیان مالی بین المللی توسعه داده است.

گرچه هزینه برای حمایت مالی کاملا غیر قابل پیش بینی است، هزینه های تقاضا
معمولا به شدت به دلیل عوامل مانند مسابقات و مسابقات قهرمانی افزایش می یابد.
این امر توجه عرصه بین المللی را به خود جلب کرده است.

 

 

گرد آوری شدهmarketing91 , cleverism

برنامه نویس و طراح وب. سه سال که در زمینه وردپرس فعالیت میکنم. دیجیتال مارکتینگ رو مثل یک گیم دوست دارم. عاشق و علاقه مند به مبحث تست نفوذ. در حال رشد و توسعه در زمینه های فوق.

دوست داری نظر بدی؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا