بازاریابی رویداد یا ایونت مارکتینگ چیست و چگونه میتوان از آن بهره مند شد

صفحه اصلی » بازاریابی » بازاریابی رویداد یا ایونت مارکتینگ چیست و چگونه میتوان از آن بهره مند شد

بازاریابی رویداد یا ایونت مارکتینگ چیست و چگونه میتوان از آن بهره مند شد

بازاریابی رویداد

بازاریابی رویداد : به آخرین رویداد که حضور داشتید فکر کنید. این یک کنفرانس یا نمایشگاه تجاری بود؟

یک سمینار صمیمی یا راه اندازی پرتاب؟
چگونه در مورد سرگرمی 5K یا گلف بیرون بروید؟

این رویدادها ممکن است به نظر بسیار متفاوت (و آنها) باشند، اما به مارک ها و سازمان هایی که آنها
را میزبانی می کنند، همه آنها هدف مشترکی داشتند: سرگرم کردن و مشارکت در شرکت کنندگان و مشتریان بالقوه.

بازاریابی رویداد یک استراتژی بسیار ارزشمند برای همه انواع کسب و کارها، از تکنولوژی و
آموزش به غیر انتفاعی، پزشکی و خرده فروشی است. نه تنها رویدادها به میزبان و حامیان
خود سود می رسانند، بلکه زندگی آنها را نیز غنی می کنند.

رویدادهای الهام بخش، آموزش، فتنه، تفریح ​​و جمع کردن مردم به شیوه ای متفاوت با سایر اقدامات بازاریابی دیگر.

به همین دلیل ما این راهنمای را ایجاد کردیم – برای تجهیز شما به استفاده از رویداد بازاریابی برای کسب و کار خود.

برای شروع به خواندن ادامه دهید و یا از لینک های فصل زیر استفاده کنید تا پیش بروید.

بازاریابی پیامکی چیست و چگونه میتوان کسب درآمد را توسعه داد

بازاریابی رویداد چیست؟

بازاریابی رویداد

بازاریابی رویداد برنامه ریزی، سازماندهی و اجرای یک رویداد به منظور ارتقاء یک نام تجاری،
محصول یا خدمات است. رویدادها می توانند به صورت شخصی یا آنلاین انجام شوند و شرکت ها
می توانند یک رویداد را برگزار کنند، به عنوان غرفه شرکت کنند یا شرکت کنند به عنوان یک حامی.

بازاریابی رویداد می تواند از طریق وقایع مختلف انجام شود. شما می توانید یک میز گرد کوچک
از هفت تا 10 مهمان را سازماندهی کنید، یک نام تجاری دیگر را برای حمایت از 5 کیلو وات
یا یک نمایشگاه در یک نمایشگاه بزرگ تنظیم کنید.

مطلب مرتبط
بازاریابی صنعتی چیست و چگونه میتوان در آن پیروز شد

یا، شما می توانید یک رویداد چند روزه را برگزار کنید که هزاران نفر از شرکت کنندگان،
حامیان و سخنرانان را به ارمغان می آورد

این امر به اندازه رویداد شما اهمیتی ندارد، تا زمانی که به مشتریان، مشتریان بالقوه و برندتان ارزش آورده اید.
ما بیشتر درباره چگونگی ساخت یک استراتژی بازاریابی رویداد در زیر صحبت خواهیم کرد.

ر ضمن، در مورد برخی از انواع مختلف بازاریابی رویداد، شرکت (یا اعضای شرکت شما) می تواند میزبانی،
حمایت و یا شرکت در آن شرکت کند.

انواع معمول بازاریابی رویداد

بازاریابی رویداد

بازاریابی رویداد

کنفرانس ها رویدادهای بزرگ هستند که به طور معمول توسط یک شرکت بزرگ سازمان یافته و میزبانی
می شوند و توسط لیست طولانی مارک های تجاری و کسب و کارهای کوچکتر حمایت می شوند.
کنفرانس برای هر دو مارک B2B و B2C ارزشمند است.

این رویدادها معمولا برنامه های پرطرفدار را پر می کنند، پر از سخنرانان، کارگاه ها و فرصت های شبکه هستند.

 

نمایشگاه ها یا نمایشگاه ها (نمایشگاه ها) رویدادهای بزرگ در اطراف یک صنعت خاص
یا نوع محصول، مانند فن آوری فروش یا وسایل پزشکی است.

نمایشگاه به شرکت ها فرصتی برای نشان دادن محصولات و خدمات خود و به طور معمول به ارمغان
می آورد در بیشترین تعداد از منجر واجد شرایط. در حالی که کنفرانس ها برای عموم مردم باز است،
شرکت کنندگان در این نمایشگاه ها معمولا خریداران بالقوه، نمایندگان شرکت ها و فروشندگان هستند.

بخش دوم انواع بازاریابی رویداد

سمینارها ارزشمند، رویدادهای آموزشی محور هستند که تعداد کمی از مردم حضور دارند.
آنها شامل بحث، سخنرانی و فرصت های صمیمانه شبکه می شوند. جلسات میزگردهای مشابه
سمینارها هستند، اما معمولا تعداد کمتری از “سطح” قابل مقایسه، مانند مدیران اجرایی،
جراحان یا معلمان وجود دارد. هر دو رویداد معمولا بیش از یک روز طول می کشد.

مطلب مرتبط
بازاریابی ویروسی چیست و چگونه میتوان در آن موفق شد؟

جشن های کوچک، رویدادهای کوچکی هستند که در راه اندازی یک کسب و کار جدید برگزار می شود،
پس از اعلام بزرگ، و یا به سادگی به یک موفقیت و یا نقطه عطف جشن. برخی از شرکت ها
سالانه میزبان و سرگرم کننده مشتریان یا مشتریان هستند.

 

در حالی که این نوع رویدادها نباید بر روی یک محصول یا برند متمرکز باشد، یک سخنرانی
ساده یا ارائه می تواند به ترتیب رویداد با یک شرکت و به یادآوری شرکت کنندگان چرا آنها وجود دارد.

کارگاه های آموزشی شباهت به سمینارها و میزگردها دارند که در آنها به اشتراک گذاری دانش
و آموزش شرکت کنندگان تمرکز دارد. اما بر خلاف سمینارها و میزگردها، آنها معمولا به عموم باز می شوند.

کارگاه های آموزشی می تواند به صورت عمیقی و شخصی ارائه شود و در حالی که آنها به
طور سنتی تبلیغاتی نیستند، معمولا معمولا در مورد یک موضوع مرتبط با کسب و کار تمرکز می کنند …
که باعث می شود یک شرکت در زمینه های خود اعتبار بیشتری پیدا کند.

دیگر انواع بازاریابی رویداد شامل نمایشگاه های شغلی، کنفرانس های تنها مشتری،
جلسات شبکه، تجارب VIP، حامیان مالی، رویدادهای جوایز، و مسابقات (مانند مسابقات 5K و یا گلف) است.

مزایای بازاریابی رویداد

بازاریابی رویداد کمک می کند تا شرکت موفق باشد – ما این را در بالا ثابت کردیم.

اما چگونه این کار را به طور خاص انجام می دهند؟ چرا باید در این استراتژی برای کسب
و کار خود سرمایه گذاری کنید؟ در اینجا برخی از مزایای متمایز بازاریابی رویداد می باشد.

 

چرا بازاریابی رویداد مهم است؟

 

براساس گزارش رویداد بازاریابی 2019: معیارها و روند گزارش، اکثر بازاریابان بر این باورند
که بازاریابی رویداد تنها کانال بازاریابی موثر برای دستیابی به اهداف تجاری است.

مطلب مرتبط
بازاریابی مستقیم چیست ، چگونه و به چه صورت انجام میشود

یافته های بیشتر از این گزارش عبارتند از:

  • بین سال های 2017 تا 2018 تعداد شرکت هایی که 20 یا بیشتر رویدادها را در هر سال سازماندهی می کنند 17٪ افزایش یافته است.
  • اکثر رهبران شرکت ها از استراتژی رویداد شرکت خود حمایت می کنند، اما این حمایت به توانایی تیم های رویداد برای اثبات ROI بستگی دارد.
  • موفق ترین کسب و کار ها 1.7 برابر میانگین بودجه بازاریابی را در رویدادهای زنده هزینه می کنند.
  • خط پایین: بازاریابی رویداد یک کانال بازاریابی ضروری برای کسب و کارهای B2B و B2C است.

چه چیزی در مورد بازاریابی رویداد متفاوت است؟

در هسته اصلی آن بازاریابی ارتباطات است. این توانایی به وضوح پیام را در زمان مناسب ارسال می کند.
حوادث زنده فرصتی برای یک نفر فراهم می کنند تا به طور مستقیم با ذینفعان ارتباط
برقرار کنند و پیام خود را به روشنی بیان کنند. جای تعجب نیست که بازاریابی رویداد
همچنان یکی از مهمترین راهکارهای بازاریابی برای شرکت های بزرگ امروز است.

بازاریابی رویدادها تولید و فروش می کند

شرکت ها تصمیم به سرمایه گذاری در بازاریابی رویداد می کنند زیرا حوادث به طور ذاتی منجر به تولید می شوند – 50٪ از بازاریابان می گویند دلیل شماره 1 برای سرمایه گذاری در حوادث برای تولید و فروش سرب است.

به عنوان یک میزبان رویداد، فرایند ثبت نام به تنهایی لیستی از افرادی را که در حال حاضر
در محصول یا صنعت شما علاقه مند هستند، تولید می کند یا حداقل به جمعیت شناسی هدف خود می اندیشد.
اگر در شرکت یا حامی یک رویداد شرکت می کنید، می توانید منجر ها را از طریق لیست ایمیل، ارائه نسخه ی نمایشی یا رقابت انجام دهید.

فراموش نکنید – بسیاری از رویداد شرکت کنندگان در حالی که در یک رویداد تبدیل.
در واقع، 79 درصد از بازاریابان ایالات متحده از بازاریابی رویداد برای تولید فروش استفاده می کنند.

مطلب مرتبط
بازاریابی چریکی یا پارتیزانی چیست و تاثیر آن در فروش

 

بازاریابی رویداد آگاهی از برند را ایجاد می کند

میزبانی یا شرکت در حوادث یک راه اصلی برای شرکت ها برای ایجاد و رشد نام تجاری خود است.
مطالعه سال 2015 نشان داد که 81 درصد از شرکت ها هدف بزرگترین رویداد رویداد
خود را “افزایش یا ایجاد آگاهی از نام تجاری” عنوان کردند.

 

بازاریابی رویداد به شما امکان می دهد هویت فیزیکی و زیبایی را با نام تجاری دیجیتالی دیگر مرتبط کنید.
همانند فروشگاه های پاپ آپ، حوادث یک تجربه واقعا همهجانبه را فراهم می کنند که
در آن مصرف کنندگان و مشتریان می توانند احساس واقعی خود را برای نام تجاری خود و آنچه به نظر می رسد در شخص.

 

بهترین بخش در مورد استفاده از رویدادها برای ایجاد آگاهی از نام تجاری؟
مردم درباره رویدادها صحبت می کنند مصرف کنندگان، مشتریان، رسانه ها، افراد متواضع و نفوذ کنندگان
در حوادث شخصی، رسانه های اجتماعی، در مطبوعات صحبت می کنند … شما آن را نام گذاری می کنید،
این حوادث یک روش فوق العاده برای آموزش و هشدار دادن مردم به نام تجاری و محصولات شما است.

بازاریابی رویداد پرورش محصول و صنعت را تشویق می کند

صرفنظر از نوع رویدادی که شرکت شما میزبانی می کند یا شرکت می کند، احتمالا یکی از بخش های آموزشی است.

این چیزی است که باعث می شود رویداد بازاریابی بسیار موفق باشد
آنها تنها بر روی یک نام تجاری یا محصول تمرکز نمی کنند.

در عوض، آنها بر آموزش و سرگرمی جمعیت شناسی یا صنعت تمرکز می کنند … و محصولات و
خدمات را در کنار یکدیگر ارتقا می دهند. (در واقع، این باعث می شود که بازاریابی بزرگ در سراسر هیئت مدیره.)

 

 

گرد آوری شدهbizzabo hubspot

برنامه نویس و طراح وب. سه سال که در زمینه وردپرس فعالیت میکنم. دیجیتال مارکتینگ رو مثل یک گیم دوست دارم. عاشق و علاقه مند به مبحث تست نفوذ. در حال رشد و توسعه در زمینه های فوق.

دوست داری نظر بدی؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا