بازاریابی مکالمه ای چیست و چگونه شخص را به خریدار تبدیل کنیم

صفحه اصلی » بازاریابی » بازاریابی مکالمه ای چیست و چگونه شخص را به خریدار تبدیل کنیم

بازاریابی مکالمه ای چیست و چگونه شخص را به خریدار تبدیل کنیم

بازاریابی مکالمه

تعریف بازاریابی گفتاری

بازاریابی گفتگو یا بازاریابی مکالمه یک رویکرد بازخورد گرا برای بازاریابی
است که توسط شرکت ها برای در اختیار قرار دادن تعامل، توسعه وفاداری مشتری، رشد پایه
مشتری و در نهایت رشد درآمد استفاده می شود. بازاریابی گفتاری مبتنی بر ایده مشترک
از گوش دادن به مشتری و نیازهای مشتری بالقوه است.

مایل به ترکیب بازخورد با استراتژی بازاریابی خود و برقراری ارتباط با مشتری به صورت یک به یک،
می تواند به تشخیص نام تجاری شما و تشویق مشتریان بالقوه برای تعامل با محصول یا سرویس شما کمک کند.

ظهور رسانه های اجتماعی و سایر ابزارهای چت خودکار یا رباتها، خطوط جدید ارتباط با مشتریان
را گسترش داده است. به عنوان یک نتیجه، بازاریابی گفتگو در سطح کاملا جدیدی از اهمیت قرار گرفته است.

شرکت های بیشتر و بیشتر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند تا برنامه بازاریابی مکالمات
خود را مدیریت کنند و صدای نام تجاری خود را توسعه دهند.

بازاریابی محصول چیست و اصول پیاده سازی آن در استارتاپ ها

نمونه هایی از بازاریابی مکالمه

هنگامی که مردم در مورد بازاریابی گفتگو فکر می کنند، تمایل دارند تا روی شبکه های اجتماعی اجتماعی و ابزار چت خودکار کار کنند. با این حال، بازاریابی مکالمه خیلی محدود نیست.

نمونه های بسیاری از بازاریابی مکالمه ای وجود دارد، برخی از شما ممکن است در حال اجرا و دیگران که قابل درک است.

بازاریابی ایمیل :

بازاریابی ایمیل، در حالی که بهترین نمونه از بازاریابی مکالمه نیست، نباید نادیده گرفته شود.

مطلب مرتبط
بازاریابی مستقیم چیست ، چگونه و به چه صورت انجام میشود

به سادگی بمباران پایگاه داده خود را با یک کمپین بازاریابی ایمیل که در آن شما توضیح دهید
که چگونه محصول خود را عالی است و یا در مورد ویژگی های جدید افتخار قطعا به عنوان بازاریابی مکالمه نمی شود.

با این وجود، راههایی وجود دارد که میتوانید ایمیل را در استراتژی بازاریابی مکالمه خود ترکیب کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید بخشی از پایگاه داده خود را (فقط انتخاب کنید) یک نظرسنجی
از آنها بخواهید تا بزرگترین نقاط درد در کسب و کار خود و یا اولویت های مهم برای سال آینده را شناسایی کنند.

این اطلاعات را می توان برای اطلاع رسانی به کمپین بازاریابی بعدی مورد استفاده قرار داد.

پشتیبانی مشتریان زنده :

شما ممکن است فکر کنید که پشتیبانی از مشتری یک بخش جداگانه برای بازاریابی است، اما در واقع، تمام مشتریان نقش اصلی، اساسا بازاریابان و طرفداران نام تجاری برای شرکت شما هستند.

اگر پشتیبانی مشتری شما کمتر از رضایت بخش باشد، شرکت شما رنج خواهد برد.

یکی از اساسی ترین جنبه های هر استراتژی بازاریابی گفتگو، توانایی ارائه یک سطح بالایی از پشتیبانی مشتری است.

شرکت های پیشرو که واقعا ارزش مشتریان خود را دارند، از طریق چندین کانال پشتیبانی می کنند با مواردی مانند سرویس های تلفنی 24 ساعته، حساب های پشتیبانی شده از توییتر و برنامه چت و برنامه زنده کمک می کنند.

برنامه های وفاداری مشتری :

با معرفی برنامه هایی که به مشتریان وفادار و یا مشتریانی که قرارداد خود را با شرکت خود تمدید می کنند،
می توانید به ایجاد روابط خود با مشتریان خود کمک کنید.

مطلب مرتبط
بازاریابی مویرگی چیست و چه تاثیری در فروش بیشتر دارد

موفقیت مشتری :

برنامه های موفقیت مشتری، یکی دیگر از بخش های حیاتی بازاریابی مکالمه است.
با استفاده از مديران موفق مديريت شده، شما مي توانيد به اطمينان از موفقيت راه حل خود کمک کنيد.

اگر مشتريان جديد خود را پس از انتقال نقطه فروش به مشتريان خود منتقل کنيد، هر شانسي که ممکن
است ابزار يا خدمات خود را از لحاظ تصميم گيري کاربري برطرف کنيد وجود دارد.

با در نظر گرفتن موفقیت مشتری به طور جدی و اطمینان از اینکه مشتریان شما از استفاده کامل از محصول
خود استفاده می کنند، می توانید به رفع مصرف محصول خود کمک کنید که به نوبه خود شانس
خود را برای تجدید ساختن افزایش می دهد.

بهترین روشهای بازاریابی گفتاری

بازاریابی گفتاری

بازاریابی گفتاری

همانطور که استراتژی بازاریابی مکالمات خود را با هم ترکیب می کنید، تعدادی از بهترین روش هایی
که باید در نظر داشته باشید، وجود دارد:

زمان ، ذات است:

بازاریابی خوب مکالمه نیازمند برقراری ارتباط سریع و به موقع است.
مشتریان و چشم اندازها امروز همه چیز را در زمان واقعی انتظار می برند، بنابراین نگه داشتن این پشتیبانی
توییتر به طور مرتب به روزرسانی شده و کسب و کار شما را در رسیدن به پایین مسائل مشتری در اسرع وقت.

شخصی سازی :

مشتریان امروز هر بار که با نام تجاری شما ارتباط برقرار می کنند، تجارب بسیار مرتبط و شخصی
را انتظار دارند. دوران پیام بازاریابی کوکی ها برداشته شده است.

تنها راه مشتریانی که می خواهند در مورد محصول خود بدانند، مربوط به نیازهای تجاری خودشان است.
شما باید تمام منابع داده های داخلی و خارجی که برای شما در اختیار شما قرار داده اید را برای
تولید بینش های مربوطه که مشتری شما در حقیقت مراقبت می کند، استفاده کند.

مطلب مرتبط
بازاریابی شریکی یا همکاری چیست و راه های موفقیت در آن

تجزیه و تحلیل :

با اطلاعات بسیار بالایی که امروز برای مشتریان در اختیار شما قرار می دهد، باید به ابزارهای
تجزیه و تحلیل کمک کنید تا بتوانید این اطلاعات مشتری را جمع آوری و تفسیر کنید.
ابزارهای تجزیه و تحلیل پیشرو کسانی هستند که در بالای پشته فناوری خود قرار دارند و تمام منابع داده
داخلی و همچنین جریانهای داده های خارجی مانند رسانه های اجتماعی را تجزیه و تحلیل می کنند.

این ابزار به شما در ارائه تصویری کامل از مشتری شما نیاز دارد تا مانی را ارائه دهد

 

منبع : ngdata

برنامه نویس و طراح وب. سه سال که در زمینه وردپرس فعالیت میکنم. دیجیتال مارکتینگ رو مثل یک گیم دوست دارم. عاشق و علاقه مند به مبحث تست نفوذ. در حال رشد و توسعه در زمینه های فوق.

دوست داری نظر بدی؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا