بازاریابی محتوا در فروش بیشتر چه تاثیری دارد؟
بازاریابی محتوا در فروش بیشتر چه تاثیری دارد؟
بازاریابی محتوا Content marketing در واقع نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید
و به اشتراکگذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید میپردازد.
این محتوا و اطلاعات میتواند به انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدئو، کتاب الکترونیکی،
اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستور العملها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاویر و… تولید و منتشر گردد.
بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای
ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شدهاست.
بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته
شده هستند. این عمل با هدف هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سودده صورت میگیرد.
10 روش طلایی بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ
همچنین بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۹ دارای ویژگی های خاصی خواهد بود که از
جمله آن می توان به نوع خاص اشاره کرد:
محتوای مفید:
هدف از تولید این محتوا این است که به مخاطبین خود یک کار و مهارتی را آموزش دهید.
محتوای آموزنده (حاوی اطلاعات):
هدف شما از تولید محتوای این چنینی این است که به مخاطبین خود مهارتی تازه بیاموزید
یا نوع دید جدیدی را به آنها معرفی کنید یا شاید بتوانید در تصمیمات به آنها کمک کنید.
محتوای سرگرم کننده: احساسات از قبیل خنده و شادی ارزش محسوب میشوند
و در محتوای سرگرم کننده نقش مهمی دارند
بازاریابی محتوا چیست؟
محتوای مفید باید در هسته بازاریابی شما باشد
بازاریابی سنتی در حال حاضر کمتر و کمتر موثر است؛ به عنوان یک بازاریاب پیشرو فکر، شما می دانید که باید راهی بهتر باشد.
بازاریابی محتوا را وارد کنید
بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر روی ایجاد و توزیع محتوای با ارزش،
مرتبط و سازگار برای جذب و نگهداری یک مخاطب به طور مشخص تعریف شده – و در نهایت،
برای هدایت مشتری سودآور است.
به جای کاوش محصولات یا خدمات خود، محتوای و اطلاعات واقعا مرتبط و مفید خود را به چشم انداز و مشتریان خود ارائه می کنید تا به آنها در حل مسائل خود کمک کنید.
بازاریابی بدون محتوای عالی امکان پذیر نیست
بازاریابی محتوا
صرف نظر از نوع تاکتیک های بازاریابی شما، بازاریابی محتوا باید بخشی از فرآیند شما باشد، نه چیزی جداگانه. محتوای کیفی بخشی از همه انواع بازاریابی است:
بازاریابی رسانه های اجتماعی:
استراتژی بازاریابی محتوا پیش از استراتژی رسانه های اجتماعی شما است.
جستجوگرها:
موتورهای جستجو به کسب و کارهایی که کیفیت و محتوای سازگار را منتشر می کنند، پاداش می دهند.
PR:
راهکارهای PR موفق، موضوعاتی را که خوانندگان مورد توجه قرار می گیرند، به جز کسب و کار خود ندارند.
PPC:
برای PPC برای کار، شما نیاز به محتوای عالی پشت آن دارید.
بازاریابی ورودی:
محتوا کلید ترافیک ورودی و رانندگی است.
استراتژی محتوا:
استراتژی محتوا بخشی از بیشتر استراتژی های بازاریابی محتوای است.
استراتژی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا
تا به امروز دیدگاهها و نظرات مختلفی، دربارهٔ استراتژی محتوا بیان شده است، اگر بخواهیم پی
دلیل آن باشیم به این جواب خواهیم رسید، که هر کس استراتژی مربوط به خودش را با استفاده از تجربیات قبلی دارد!
همانند فرماندهان جنگ هیچ وقت با استراتژی کپی یا مشترک جنگ نمیکنند! آنها استراتژی
مربوط به خودشان را دارند، در استراتژی محتوا نیز همینگونه است، و اینکه بهترین استراتژی برای
کسب و کار y ممکن است بدترین استراتژی برای کسب و کار x باشد؛ که در این مقاله قصد داریم تا به بررسی آن بپردازیم.
اما بهطور کل استراتژی محتوا به قانونهایی گفته میشود که محتوای تولید شده را ملزم به
رعایت آن میکند. این قانونها شامل تجربه، شناخت، بررسی و آموختههای یک استراتژیست محتواست.
استراتژی بازاریابی محتوا
به طور کلی می توان ویژگی های استراتژی تولید محتوا را به سه دسته تقسیم کرد:
- بالا رفتن فروش
- کاسته شدن هزینه ها
- وفاداری بیشتر مشتریان
وجه تمایز بازاریابی محتوا و تبلیغات
بازاریابی محتوا در فروش
تولید محتوا دو تفاوت عمده نسبت به تبلیغات دارد. اول اینکه محتوا را در رسانههای تحت
مالکیت خود پخش خواهد نمود. چنانچه این محتوا در رسانهای که خریداری شده پخش شود
به آن تبلیغات گفته میشود. مانند تبلیغات پیامکی.
دوم اینکه استراتژی بازاریابی محتوا بیشتر جذبکننده است تا تهاجمی، محتوا هرگز مزاحمت ایجاد نمیکند بلکه باعث جذب افراد میگردد.
همچنین بازاریابی محتوا رابطه علت و معلولی ندارد و همچنین اندازهگیری نتایج معمولاً کار دشواری است.
تولید محتوا یکی از ابزارهای متنوعی است که به وسیله آن میتوان
پیام را به مشتری ارسال کرد و آنها را برای خرید متقاعد نمود.
تفاوت دیگر تولید محتوا زمان بر بودن و پر هزینه بودن آن نسبت به تبلیغات میباشد.
انسان امروز، تحت هجوم گسترده تبلیغات قرار گرفتهاست. اگر زمانی تبلیغات میتوانست
(هرچند برای کوتاهمدت) مزیتی رقابتی بوده و موجب ایجاد یا افزایش سهم بازار شده
و فروش را گسترش دهد، امروز برای بسیاری از شرکتها و سازمانها، صرفاً عامل «همپایی رقابتی» است.
وقتی چند تولیدکننده بزرگ محصولات یا خدمات مشابه، همگی تبلیغ میکنند، تبلیغ کردن
مشتری جدیدی نخواهد آورد. اگرچه ممکن است تبلیغ نکردن، مشتریهای فعلی را از دست ما بگیرد.
با فرض پذیرش هجوم تبلیغاتی و اینکه با حفظ استراتژیهای قدیمی تبلیغاتی، هزینه
تبلیغات در مقایسه با نتایج آن، افزایش مییابد؛ بنابراین در بلند مدت هزینههای بازاریابی
محتوا به مراتب کمتر از هزینههای تبلیغات خواهد داشت.
گرد آوری شده : mahdiaraqi , wikipedia
خیلی کمکم کرد این مطالب واقعا آموزنده و منحصر به فرد بود
خیلی خوشحالیم که مورد رضایت شما قرار گرفت!
موفق باشید.