بازاریابی برند چیست و چگونه میتوان مشتری بیشتر جذب کرد

صفحه اصلی » بازاریابی » بازاریابی برند چیست و چگونه میتوان مشتری بیشتر جذب کرد

بازاریابی برند چیست و چگونه میتوان مشتری بیشتر جذب کرد

بازاریابی برند چیست و چگونه میتوان مشتری بیشتر جذب کرد

بازاریابی برند چیست و چگونه میتوان مشتری بیشتر جذب کرد

بازاریابی برند

من بنز را دوست دارم حتی اگر ماشین من بنز نباشد

من عاشق لامبورگینی هستم با اینکه ماشین من پراید است

من برند مک دونالد رو بسیار دوست دارم و میخواهم از ساندویچ های انها مصرف کنم!

 

خوب برای شروع، به همکارانم فریاد میزنم که افکار خود را در مورد مارک های مورد علاقه
خود به اشتراک بگذارند، شما همه ستاره ها هستید.

اما در مرحله دوم، در همه ی جدی بودن، بین این همه پاسخ ها یک توافق وجود دارد:

آنها درمورد مارک هایی هستند که استراتژی بازاریابی مارک خود را به فروش می رسانند و نام های قابل اعتماد
و قابل اعتماد برای خودشان ایجاد می کنند.

اما برای بقیه شما که میخواهید پاسخ مشابهی در مورد نام تجاری خود داشته باشید، این مقاله برای شما مناسب است.

 

 

بازاریابی برند

ساخت یک نام تجاری مانند موارد فوق ذکر شده آسان نیست. هرکدام، هر نام تجاری را می توان دشوار ساخت.

اما اجازه دهید به شما یک راز کوچک بدهم: بسیاری از شرکت ها این اشتباه را انجام می دهند
زیرا آنها نمی دانند که چه چیزی در واقع نام تجاری است.

اجازه ندهید که این کار را بکنید و خواندن را ادامه دهید، زیرا قصد دارم همه را پوشش دهم.

نام تجاری چیست؟

برای درک بازاریابی برند، باید بدانید که چه نام تجاری است. من می خواهم آن را ساده نگه دارم و به شما
تعریف مستقیم، به جلو، اما متاسفانه، این اتفاق نمی افتد.

نه به این دلیل که من می خواهم این را برای شما پیچیده کنم، بلکه این واقعیت است که اصطلاح “نام تجاری” دشوار است. این یکی از آن کلمات است که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، اما به خوبی درک نمی شود.

مطلب مرتبط
بازاریابی انگیزشی چیست و 7 جمله انگیزشی قدرتمند بازاریابی

 

بنابراین، بیایید با خلاصه ای سریع از تاریخ کلمه شروع کنیم. هنگامی که اصطلاح “نام تجاری” شروع به سطح کرد؟

خوب، بیش از یک قرن پیش دامداران گاو شروع به بازاریابی حیوانات خود را با نام تجاری آهن به نشان می
دهد که حیوانات آنها بودند؛ علامت تجاری، اگر شما خواهد شد.

تولیدات کالاهای مصرفی در طول سال به طول انجامید، تولید کنندگان این کار را با انجام کاری
بسیار شبیه سازی کردند: آنها علامت ویژه خود را بر روی محصول خود قرار دادند. هدف از این چیست؟

 

محصولات مشابه در بازاریابی برند

برای نشان دادن منبع محصول و تعریف محصول خود از محصولات مشابه ارائه شده است.

با آن، یک نام تجاری به سادگی نام نام غیر عمومی برای یک محصول است که به مصرف کنندگان
منبع محصول می گوید.

سریع به جلو به امروز، و اصطلاح مارک به معنای جدید به مردم است. می بینید، یک نام تجاری
یک لوگو نیست این یک هویت نیست این یک محصول نیست در عوض، این یک وعده برای مشتری شما است.

نام تجاری شما تنها تجسم نیست که شما به عنوان یک شرکت هستید بلکه همچنین مشتریانی
هستند که به عنوان کاربران هستند. بنابراین، شما این را به آنها می دهید تا خود را در یک راه مثبت
و قابل اعتماد نشان دهید.

نگران نباشید، یک نام تجاری نمایشی است که شما هستید و چه کاری انجام می دهید.

اکنون که ما درباره آنچه که یک نام تجاری است بحث کرده ایم، اجازه دهید به بازاریابی برند حرکت کنیم.

 

 

بازاریابی نام تجاری چیست؟

بازاریابی برند

بازاریابی برند

بازاریابی برند در مورد به رسمیت شناختن و شهرت است. اما بر خلاف آنچه که بسیاری از مردم بر این باورند،
بازاریابی برند فقط نام شرکت و آرم شرکت شما را در همه جا گچ می کند و امیدوار است مردم آن را ببینند.

مطلب مرتبط
بازاریابی اطلاعاتی چیست و راه های کسب درآمد از آن

صادقانه می گویم، این خیلی عمیق تر از آن است. مارک ها احساسات هستند، و همه ما می دانیم
که احساسات پیچیده چه هستند.

بنابراین هنگامی که به بازاریابی نام تجاری خود می آید، شما باید با مشتریان خود در سطح احساسی دیدار کنید.

بنابراین، هنگامی که می خواهید در یک بازار شلوغ بخرید، چگونه توجه مخاطبان را جلب می کنید؟
مارک تجاری خود را با هدف – قصد ایجاد احساسات مثبت در مورد نام تجاری خود را.

بازاریابی برند همچنین در مورد گرفتن مشتریان شما در سفر با شما، سفر ساختن نام تجاری که شما آن
را می خواهید. نام تجاری شما نه تنها کسانی است که شما امروز هستید، بلکه همچنین افرادی که
می خواهید به مشتریان خود در جاده بروید، و مشتریان شما واقعا می توانند به شما در
ایجاد و فروش مارک تجاری کمک کنند.

 

 

چگونه یک استراتژی نام تجاری ایجاد کنیم

استراتژی تجاری شما یکی از مهمترین بخش های طرح بازاریابی شماست. سلاح مخفی شما، اگر بخواهید.
از آنجا که هدف آن ایجاد ارتباطات طولانی مدت با مشتریان خود است، بنابراین شما در نهایت می
توانید یک نام تجاری را که به آن اعتماد دارید، بسازید.

پس چگونه یک نام تجاری را ایجاد می کنید که مشتریان شما می توانند پشت سر بگذارند؟

هفت گام برای ایجاد استراتژی نام تجاری برای کسب و کار شما وجود دارد:

  1. هدف خود را تعریف کنید
  2. مقاوم باش
  3. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید
  4. باقی مانده انعطاف پذیر
  5. کارمندان خود را درگیر کنید
  6. مشتریان وفادار خود را پاداش دهید
  7. رقبای خود را بشناسید
مطلب مرتبط
بازاریابی شخصی چیست و تاثیر آن در فروش بیشتر محصولات

قبل از اینکه بتوانید فرآیند خود را انجام دهید، باید هدف خود را درک کنید. هنگامی که شما هویت هسته ای
شرکت خود را می فهمید، می توانید به طور استراتژیک زبان و عناصر نام تجاری خود را تغییر دهید
و چگونگی اعمال آنها را اعمال کنید.

یک استراتژی نام تجاری به خوبی طراحی شده و اجرا می تواند کسب و کار شما را به خطر بیندازد.
همانطور که قبلا ذکر شد، استراتژی گروه شما سلاح مخفی شماست.

اگر شما این کار را درست انجام دهید، مشتریانتان را خوشحال خواهید کرد و شرکتتان برای سنینتان موفق خواهد بود.

 

 

موقعیت برند

موقعیت برند فرایند قرار دادن نام تجاری شما در ذهن مشتریان شما است. این یک تاکتیک تبلیغاتی نیست،
بلکه هسته استراتژی رقابت برند شما است. چیزی است که، نام تجاری شما بدون توجه به مشتریان
قرار می گیرد، بنابراین شرکت فعال تر شما در مورد ایجاد یک موقعیت نام تجاری جامد برای خود،
موفق تر خواهد شد که مارک شما در بازار باشد.

در هنگام قرار دادن نام تجاری شما باید تعیین کنید که چگونه نام تجاری خود را در چشم مشتریان
مورد نظر خود متمایز کنید. چرا شما منحصر به فرد هستید؟ چه چیزی بهتر از رقبای شماست؟
شما پیشنهاد می کنید که رقبای خود را انجام ندهید؟

در اینجا هشت مرحله آسان برای شروع توسعه موقعیت نام تجاری شما وجود دارد:

  1. مخاطبان مورد نظر خود را تعریف کنید
  2. درک اینکه چگونه برند شما در حال حاضر قرار گرفته است
  3. درک اینکه چگونه رقبا در موقعیت قرار می گیرند
  4. دلایل خرید برای مخاطبان هدف را خریداری کنید
  5. ایده موقعیتی متمایز و ارزشمند را بسازید
  6. مزایای کلیدی را تعریف کنید (محصول شما به مشتریان هدف شما چیست؟
  7. تعاریف کلیدی را تعریف کنید (چه چیزی شما را متفاوت یا بهتر از رقبای خود می کند؟)
  8. بیانیه موقعیتیابی و پیشنهاد ارزش را بنویسید
مطلب مرتبط
بازاریابی چریکی یا پارتیزانی چیست و تاثیر آن در فروش

یک گام مهم در فرآیند موقعیت سازی: داشتن هر دو بیانیه موقعیتی و گزاره ارزش.

 

فرایند مهم در بازاریابی برند

گزاره ارزش شما باید “تصویر بزرگ” را نشان دهد. این نشان دهنده آنچه که برند شما قول ارائه آن را
می دهد، و همچنین نشان دهنده طیف وسیعی از مزایای شرکت شما است. مسلما مهمترین
عنصر پیام های بازاریابی شماست.

به عنوان مثال، استارباکس خود را از رقبا جدا می کند، با ایجاد ارزش ارزش منحصر به فرد برای
تبدیل شدن به “مکان سوم” برای مشتریان، پس از خانه و محل کار. خرید یک فنجان قهوه
یک “لوکس مقرون به صرفه” و یک تجربه در خود است. مشتریان می توانند نوشیدنی های
سفارشی را سفارش دهند و از یک نوشیدنی لذت ببرند در یک محیط آرام و باهوش.

آنها موقعیت این نام تجاری را از طریق بازاریابی محتوا تثبیت کرده اند.

از طرف دیگر بیانیه موقعیت شما یک زیر مجموعه ای از گزاره ارزش شماست. بر خلاف قاعده
ارزش شما، بیشتر در مورد تمایز رقابتی خود بیشتر تمرکز می کند. بیانیه موقعیتی معمولا شامل مخاطبان
هدف، نام محصول، مزایای محصول و تمایز رقابتی می شود.

مطمئن باشید که زمان و تلاش را برای ساخت یک موقعیت نام تجاری جامع برای شرکت خود قرار دهید.
این کلید موفقیت طولانی مدت در برابر رقبا است.

نکته: مارک ها می توانند در مورد مسائل بشردوستانه و سیاسی برای کمک به توسعه برند خود اقدام کنند.
یاد بگیرید چگونه برخی از شرکت ها خود را به عنوان سازگار با محیط زیست با برنامه های
بسته بندی پایدار معرفی می کنند.

 

منبع : G2

برنامه نویس و طراح وب. سه سال که در زمینه وردپرس فعالیت میکنم. دیجیتال مارکتینگ رو مثل یک گیم دوست دارم. عاشق و علاقه مند به مبحث تست نفوذ. در حال رشد و توسعه در زمینه های فوق.

دوست داری نظر بدی؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا