بازاریابی مصرفی یا B2C چیست و اهمیت آن در بازاریابی و فروش

صفحه اصلی » بازاریابی » بازاریابی مصرفی یا B2C چیست و اهمیت آن در بازاریابی و فروش

بازاریابی مصرفی یا B2C چیست و اهمیت آن در بازاریابی و فروش

بازاریابی مصرفی

بازاریابی مصرفی

بازاریابی مصرفی مربوط به خریداران است که کالاها و خدمات را برای مصرف به جای فروش مجدد خرید می کنند.
با این حال، به دلیل ویژگی های مختلفی که مصرف کنندگان خاصی را از دیگران تشخیص می دهند،
همه مصرف کنندگان در سلیقه، ترجیحات و عادت های خرید خود با یکدیگر متفاوت نیستند.

 

این خصوصیات مصرف کننده شامل ویژگی های جمعیت شناختی، روانشناختی، رفتاری و جغرافیایی است.
بازاریابان معمولا این ویژگی های مصرف کننده را از طریق تقسیم بندی بازار،
فرایند جداسازی و شناسایی گروه های کلیدی مشتری تعریف می کنند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی یا سوشال مدیا مارکتینگ چیست؟

خصوصیات جمعیت شناختی بازاریابی مصرفی

بازاریابی مصرفی

بازاریابی مصرفی

خصوصیات بازارهای مصرف کننده بر اساس جمعیت شناسی شامل تفاوت های
جنسیتی، سن، قومیت، درآمد، شغل، تحصیلات، اندازه خانوار، مذهب، نسل، ملیت و حتی طبقه اجتماعی است.

اکثر این دسته بندی های جمعیت شناختی بیشتر با محدوده مشخصی تعریف می شود. به عنوان مثال،
شرکت ها می توانند سن مصرف کنندگان خود را در 18 تا 24، 25 تا 34، 35 تا 54، 55 تا 65 و 65+ ساله شناسایی کنند.

 

شرکت ها اغلب ویژگی های جمعیت شناختی را از طریق تحقیقات بازار تحقیقاتی که برای کشف گروه
های جمعیت شناختی اکثریت مشتریان خود استفاده می کنند شناسایی می کنند. سپس شرکت ها
می توانند تبلیغات خود را به سمت این گروه های جمعیتی هدف قرار دهند. به عنوان مثال،
یک تلفن همراه جدید ممکن است به افراد 18 تا 24 ساله با درآمد بین 25،000 تا 50،000 دلار برسد.

مطلب مرتبط
بازاریابی جهانی چیست و چگونه میتوان آن را به کار گرفت

 

 

خصوصیات روانشناختی بازاریابی مصرفی

بازاریابی مصرفی

بازاریابی مصرفی

ویژگی های بازار مصرف نیز می تواند به لحاظ روانشناختی باشد. خصوصیات روانشناختی
مصرف کنندگان عبارتند از منافع، فعالیت ها، نظرات، ارزش ها و نگرش ها.

بدیهی است، بسیاری از مجلات به دنبال علاقه مصرف کننده هستند. به عنوان مثال، مجلات پیش دبستانی مادران باردار را هدف قرار می دهند که علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد مراقبت از کودک هستند.

 

علاوه بر این، فعالیت های مصرف کننده می تواند مشارکت در هنرهای رزمی یا بافندگی را داشته باشد.
نظرات و نگرش ها می توانند هر دو خاص یا عمومی باشند.

 

یک شرکت ممکن است پس از انجام یک گروه متمرکز بهتر از نظرات و نگرش های مصرف
کننده را درک کند و می تواند از این اطلاعات برای تطبیق تبلیغات یا بازاریابی استفاده کند.

ارزش مصرفی می تواند به این باشد که چگونه یک گروه از افراد در مورد مسائل خاص
اجتماعی احساس می کنند، که می تواند منافع سازمان های غیر انتفاعی یا سازمان های خیریه باشد.

 

 

ویژگی های رفتارگرایی بازارهای مصرف کننده

بازاریابی مصرفی

بازاریابی مصرفی

ویژگی های رفتارگرایی نیز می تواند از طریق تحقیقات بازاریابی به دست آید.
خصوصیات رفتاری در بازارهای مصرفی شامل میزان استفاده از محصول، وفاداری برند، وضعیت کاربر یا
مدت زمانی که مشتری بوده است، و حتی مزایایی که مصرف کنندگان به دنبال آن هستند.

شرکت ها می دانند که مصرف کنندگان معمولا از رستوران ها، فروشگاه ها یا محصولات خود بازدید می کنند.

 

شرکت های بازاریابی شرکت معمولا سعی می کنند میان کاربران سنگین، متوسط ​​و سبک متمایز شوند،
پس آنها می توانند با تبلیغات تبلیغ کنند. بازاریابان می خواهند بدانند که مشتریان وفادار به برند هستند
چرا که مصرف کنندگان معمولا فقط نام تجاری شرکت را خریداری می کنند.

مطلب مرتبط
5 نکته اساسی که حتما باید آن را در بازاریابی اینترنتی رعایت کنید

خصوصیات جغرافیایی بازاریابی مصرفی

یک خرده فروش کوچک ممکن است فرصت هایی را در یک بازار کوچک پیدا کند که در آن رقبا بزرگتر هیچ علاقه ای ندارند. شرکت هایی که از beachwear استفاده می کنند، محصولات بیشتری را در هوای گرم تر به فروش می رسانند. مصرف کنندگان در مناطق مختلف کشور نیز طعم غذا و سبک متفاوت دارند.

 

 

گرد آوری شده : Marketing-school

برنامه نویس و طراح وب. سه سال که در زمینه وردپرس فعالیت میکنم. دیجیتال مارکتینگ رو مثل یک گیم دوست دارم. عاشق و علاقه مند به مبحث تست نفوذ. در حال رشد و توسعه در زمینه های فوق.

دوست داری نظر بدی؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

برو بالا