بازاریابی تجربی چیست و چه تاثیری در کسب و کار دارد

صفحه اصلی » بازاریابی » بازاریابی تجربی چیست و چه تاثیری در کسب و کار دارد

بازاریابی تجربی چیست و چه تاثیری در کسب و کار دارد

بازاریابی تجربی

بازاریابی تجربی

بازاریابی تجربی

بازاریابی تجربی، که همچنین “بازاریابی تعامل” نامیده می شود، استراتژی بازاریابی است که مخاطبان را برای تعامل با یک کسب و کار در یک وضعیت واقعی جهان دعوت می کند. با استفاده از مواد تبلیغاتی مشارکتی،
دستی و محرمانه، کسب و کار می تواند مشتریان خود را نه فقط آنچه را که شرکت ارائه می دهد، نشان دهد، بلکه آنچه را که برای آن تعریف می کند، نشان می دهد.

بازاریابی تجربی ممکن است شبیه بازاریابی رویداد باشد، که منطقی است

کمپین های تجربی تمایل دارند رویدادی محور باشند. اما زمان هایی هم هست
که هیچ ارتباطی با یک رویداد خاص ندارند، همانطور که از نمونه هایی که انتخاب کرده ایم را می بینید.

 

هنگامی که یک کمپین بازاریابی تعامل رویدادی محور است، کمتر به نوع رویداد مانند کنسرت، جشنواره، کنفرانس و غیره اختصاص یافته است و بیشتر به تعاملات بین برند و مشتری بستگی دارد.

 

(اگر در حال حاضر یک رویداد در آثار داشته باشید، این راهنما را برای اضافه کردن عناصر تجربی به آن بررسی کنید.)

یک استراتژی تبلیغاتی که با هدف کمک به مصرف کنندگان یک برند را تجربه می کند،
بازاریابی تجربی را از استراتژی های سنتی حذف می کند که برند و مزایای محصول را
به مخاطبان گسترده ای پخش می کنند.
همچنین به عنوان بازاریابی تعامل نامیده می شود،
بازاریابی تجربی ممکن است از انواع استراتژی های بازاریابی به منظور غلبه بر مشتریان
درون محصول با مشارکت آنها در راه های بسیاری که ممکن است تشکیل شود.

مطلب مرتبط
بازاریابی جهانی چیست و چگونه میتوان آن را به کار گرفت

در نهایت، شرکت هایی که از این استراتژی استفاده می کنند، می خواهند به مشتریان،
ارتباطات عاطفی با یک نام تجاری را برای ایجاد وفاداری مشتری و افزایش طول عمر مشتری (CLV) کمک کنند.

بازاریابی رویداد یا ایونت مارکتینگ چیست و چگونه میتوان از آن بهره مند شد

 

بهترین روش بازاریابی تجربی

بازاریابی تجربی

شرکت هایی که از این استراتژی پیروی می کنند فراتر از ارائه پیشنهادات و نمونه های جذاب مشتریان هستند.
جادو واقعی زمانی اتفاق می افتد که مارک ها مشتری های فردی یا گروهی از مصرف کنندگان را در یک تجربه مارپیچ همهجانبه قرار دهند.

بنابراين، برند ها بايد فراتر از روابط عاشقانه PR، آگهي هاي نمايشي، و آگهي هاي رسانه
هاي اجتماعي را جامه عمل بپوشانند تا احساسات مثبت را در افراد افزايش دهند و وفاداري برند را افزايش دهند.

کمپین های موفق، مشتریان را به طور مرتب تشویق می کنند

دوباره به منظور تاثیر گذاشتن در طول عمر مشتری خود باز می گردید.

همانند سایر انواع استراتژی بازاریابی، شرکت ها باید از بهترین شیوه ها استفاده کنند. یکی از مهمترین
جنبه های این روش بازاریابی همهجانبه، اولین مصرف کننده است (بعلاوه مشتری محور).
شما باید خود را در ذهن مصرف کننده قرار دهید تا مخاطبان خود را با موفقیت درگیر کنید.
انجام این کار، سفیرهای نام تجاری را افزایش خواهد داد.

 

نام تجاری در بازاریابی تجربی

بازاریابی تجربی

نام تجاری

جنگجویان با نام تجاری که فقط نام تجاری خود را (و گاهی اوقات حتی بهتر از) فروشندگان برتر
خود تبلیغ می کنند. ساده ترین راه افزایش وفاداری برند بین مشتریان شما این است که
خودتان را در کفش های خود قرار دهید.

مطلب مرتبط
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست؟

 

بازاریابان همچنین توانایی داستان قصه را درک می کنند، و بازاریابی تجربی به خود می گوید که داستان
بسیار خوب است. مصرف کنندگان که با یک داستان شناسایی می کنند ارتباطات قویتری با مارک ها
برقرار می کنند و بازاریابی احساسی انجام می شود که بازاریابان تلاش می کنند ایجاد کنند.

 

ما داستانهای خوبی به میان میآوریم تا به سادگی گوش دادن به آنها را داشته باشیم، و ما بیشتر
معتبر می شویم که داستان نام تجاری را زمانی که با آن قویا شناسایی می کنیم، به ویژه در سطح
احساسی عمیق، تکرار کنیم.

بهترین داستانها درست هستند، با شخصیتها تزریق میشوند، شخصیتهایی را که مخاطبان احساس
میکنند مجبور به ریشه میکنند و شامل آغاز، وسط و پایان میشوند.

 

 

بهترین شیوه های جدید شامل موارد زیر است:

  • تعیین اهداف و نتایج روشن
  • تعیین راه های اندازه گیری آن اهداف و نتایج
  • بازار هدف خود را به خوبی شناسایی و جامع کنید
  • به یاد داشته باشید که چرا بازاریابی تجربی کار می کند
  • یک فعالیت خلاق، هیجان انگیز، و تاثیرگذار ایجاد کنید
  • یافتن راه هایی برای به حداکثر رساندن مشارکت آنلاین از طریق رسانه های اجتماعی و سایر کانال ها
    به مردم چیز ارزشمند بدهید

مزایای بازاریابی تجربی

برندها در هر زمانی که مشتریان را خوشحال می کنند بهره مند شوند و بازاریابی تجربی به مصرف
کنندگان احساسات احساس خوبی را که نیاز به رشد وفاداری واقعی برند می دهد

دستور العمل برای ایجاد رزمندگان نام تجاری که کلمه ای را در مورد شرکت ها و محصولات مورد
علاقه خود منتشر می کنند، سود می برد.

مطلب مرتبط
بازاریابی شریکی یا همکاری چیست و راه های موفقیت در آن

 

سودمندترين مزيت اين استراتژي بازاريابي، روشي است که در آن، آگهي دهان دهان را در بر مي گيرد؛
تحقیقات انجام شده توسط Google، Ogilvy و McKinsey نشان می دهد که مصرف کنندگان از
تصمیمات خرید بیشتر نسبت به رسانه های چاپی، تلویزیون، فیلم ها و وب سایت های برند تحت تاثیر قرار می گیرند.

در حقیقت، “تجارب تجارتی نام تجاری، قدرتمند ترین نوع فعالیت رانندگی از طریق دهان
برای 50 تا 80 درصد در هر نوع محصول خاص است.
بنابراین، یکی از بهترین راه های کسب مزیت رقابتی، هدایت تلاش
های بازاریابی در جهت ایجاد ارتباط قوی با مشتریان از طریق بازاریابی تجربی.

 

ارتباط چند بعدی

بازاریابی تجربی

ارتباط چند بعدی

کیت فراززی در سال 2009 نوشت که عصر اطلاعات به آنچه او عصر ارتباط نامیده می شود انتقال داده است:
“در آن احساسات، همدلی و همکاری، ویژگی های موفقیت بحرانی هستند
” و جایی که “تعاملات فناوری و انسان در حال تقارب و اعتماد، گفتگو و همکاری هستند از ذهن و دستور کار ”

در سال 2006، محققان شرکت تحقیقاتی Gallup Gallup ارتباط دو بعدی (ارتباط دو طرفه)
را شناسایی کردند که در آن مصرف کنندگان با نام تجاری به عنوان خالق تعاملات مهم برای کسب
و کار و موفقیت شخصی، مشارکت، اشتراک و ارتباط برقرار می کنند.

ارتباطات دوجانبه (2D) و تعامل، جایی است که
“هر دو گیرنده و گیرنده گوش دادن به یکدیگر، تعامل، یادگیری و رشد از روند”

تعامل سه بعدی نه تنها طول و عرض، بلکه عمق دارد، هرچند که هر دو فرستنده و گیرنده به یک
قدرت بالاتر متصل می شوند و در تجربه تغییر می کنند. نه فقط یک گفتگو، بلکه اتصال به یک هدف
که همه را در فرایند تبدیل می کند.

مطلب مرتبط
بازاریابی مصرفی یا B2C چیست و اهمیت آن در بازاریابی و فروش

 

گردآوری شدهhubspot ngdata  , wikipedia

برنامه نویس و طراح وب. سه سال که در زمینه وردپرس فعالیت میکنم. دیجیتال مارکتینگ رو مثل یک گیم دوست دارم. عاشق و علاقه مند به مبحث تست نفوذ. در حال رشد و توسعه در زمینه های فوق.

دوست داری نظر بدی؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا