به دلیل عدم وجود پشتیبانی و حجم زیاد ارسال محصول بخش فروشندگی فعلا بسته شده است

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

صفحه اصلی » بازاریابی » بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی این است که ارسال یک پیام تجاری، معمولا به گروهی از افراد، با استفاده از ایمیل.

به طور گسترده ای، هر ایمیل ارسال شده به یک مشتری بالقوه یا فعلی می تواند بازاریابی ایمیل باشد.
این عمل معمولا شامل استفاده از ایمیل برای ارسال آگهی، درخواست کسب و کار یا خرید و فروش اهدای تقاضا است و به معنای ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از نام تجاری است.

ایمیل های بازاریابی را می توان به لیست اصلی خریداری شده یا پایگاه داده مشتری فعلی ارسال کرد.

بازاریابی ایمیلی به اصطلاح معمولا برای متقاعد کردن محصول و خدمات پیشنهاد و آفر هایی که در بیرنس شما ایجاد میشود گزینه بسیار مناسبی است.

 

بازاریابی عصبی چیست و چه تاثیری در فروش بیشتر دارد؟

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیل در کنار رشد تکنولوژیکی قرن بیست و یکم به سرعت در حال پیشرفت است. پیش از این رشد، زمانی که ایمیل ها به اکثریت مشتریان نوآور بودند، بازاریابی ایمیل به اندازه موثر نبود. در سال 1978، گری تورک از شرکت تجهیزات دیجیتال (DEC) اولین ایمیل انبوه
را به نزدیک به 400 مشتری بالقوه از طریق شبکه آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته (ARPANET) ارسال کرد. او ادعا می کند که این امر باعث فروش 13 میلیون دلار در محصولات DEC شد
و بازده بالقوه بازاریابی را از طریق ایمیل های تودهای نشان داد.

با این حال، به عنوان بازاریابی ایمیل به عنوان یک ابزار موثر ارتباط مستقیم، در دهه 1990، کاربران به طور فزاینده ای شروع به اشاره به آن به عنوان “هرزنامه” و شروع به مسدود کردن محتوا از ایمیل با فیلتر و برنامه های مسدود کردن.

مطلب مرتبط
بازاریابی شریکی یا همکاری چیست و راه های موفقیت در آن

به منظور مؤثر بودن پیغام از طریق ایمیل، بازاریابان مجبور به ایجاد یک راه برای انتقال محتوا از طریق به کاربر نهایی، بدون اینکه از فیلترهای خودکار و نرم افزار حذف هرزنامه ها جلوگیری شود.

از لحاظ تاریخی، اندازه گیری اثربخشی کمپین های بازاریابی دشوار است، زیرا بازار هدف نمی تواند
به طور کامل تعریف شود.

بازاریابی ایمیل از مزایای اجازه می دهد تا بازاریابان شناسایی بازده سرمایه گذاری و اندازه گیری و
بهبود بهره وری را به ارمغان بیاورد. [بازنشستگی ایمیل] بازاریابی ایمیل به بازاریابان اجازه می
دهد بازخورد از کاربران در زمان واقعی را ببینند و نظارت کنند که چگونه مبارزات انتخاباتی خود را
در رسیدن به نفوذ بازار، دامنه کانال ارتباطی در عین حال، این بدان معناست که ماهیت
شخصیتری از روشهای تبلیغاتی خاص مانند تبلیغات تلویزیونی نمیتواند دستگیر شود.

 

ایمیل های عملیاتی

ایمیلهای تراکنش معمولا بر اساس یک اقدام مشتری با یک شرکت انجام می شود. برای واجد شرایط بودن
پیام های معاملات یا ارتباطات، این اهداف اولیه باید “برای تسهیل، تکمیل یا تأیید یک معامله تجاری که
قبلا موافقت کرده اند با فرستنده وارد این قرارداد شود” همراه با چند تعریف محدود دیگر از پیام های معاملاتی
پیام های تکراری پیام شامل پیام های سبد رها شده، ایمیل های بازنشانی رمز عبور، خرید یا سفارش ایمیل تأیید، ایمیل های سفارش وضعیت، دوباره مرتب کردن ایمیل ها و رسید های ایمیل است.

هدف اصلی یک ایمیل تراکنش، انتقال اطلاعات در مورد اقدام است که باعث آن شد. اما،
با توجه به نرخ باز بودن بالا (51.3٪ در مقایسه با 36.6٪ برای خبرنامه های ایمیل)، ایمیل های معاملاتی فرصتی برای معرفی یا گسترش ارتباطات ایمیل با مشتریان یا مشترکین هستند؛ پیش بینی و پاسخ به سوالات؛ یا برای فروش محصولات یا خدمات به فروش و یا به فروش برساند.

مطلب مرتبط
بازاریابی عصبی چیست و چه تاثیری در فروش بیشتر دارد؟

بسیاری از فروشندگان نرم افزار خبرنامه الکترونیکی، پشتیبانی ایمیلهای معاملاتی را ارائه می دهند
که به شرکت ها امکان می دهد پیام های تبلیغاتی را درون ایمیل های معاملاتی قرار دهد.

همچنین فروشنده های نرم افزاری هستند که خدمات بازاریابی ایمیل های معاملاتی ویژه را ارائه
می دهند که شامل ارائه پیام های ایمیل پیوسته و شخصی شده و اجرای برنامه های بازاریابی
خاص مانند برنامه های ارجاع مشتری می باشد.

 

ایمیل های مستقیم

ایمیل مستقیم شامل ارسال یک ایمیل صرفا برای برقراری پیام تبلیغاتی (به عنوان مثال، یک پیشنهاد ویژه یا یک کاتالوگ محصول).
شرکت ها معمولا لیستی از مشتریان یا چشم انداز های ایمیل را برای فرستادن پیام های
تبلیغاتی مستقیم یا لیست اجناس ایمیل ها از شرکت های خدماتی

 

منبع : wikipedia

برنامه نویس و طراح وب. سه سال که در زمینه وردپرس فعالیت میکنم. دیجیتال مارکتینگ رو مثل یک گیم دوست دارم. عاشق و علاقه مند به مبحث تست نفوذ. در حال رشد و توسعه در زمینه های فوق.

دوست داری نظر بدی؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا